Test

Dit is een popup

Amazon Music blijft kleinere broertje van Spotify en Apple Music

Met 55 miljoen gebruikers blijft Amazon Music het kleinere broertje, maar dat hoeft niet lang meer zo te zijn.

Amazon Music, de muziekstreamingdienst van de gelijknamige e-commercegigant, heeft sinds vorige week de grens van 55 miljoen gebruikers gehaald verspreid over 6 verschillende formules van 15 dollar per maand tot een gratis versie met advertenties.

Amazon Music

Het is als een David die vecht tegen Goliath. Toch zijn deze cijfers een positieve trend voor Amazon’s muziekdienst die in 2016 gelanceerd werd. Ter vergelijking: Apple Music haalde vorig jaar de kaap van 60 miljoen (betalende) gebruikers en Spotify zit al aan 113 miljoen betalende klanten.

Een groot verschil met Amazon zou je zeggen. Zeker omdat je weet dat de 55 miljoen gebruikers van Amazon Music lang niet allemaal betalen voor de dienst. De e-commercegigant is goed op weg maar zal toch nog een tijd het kleinere – vergeten? – broertje blijven van Apple en Spotify.

Het bedrijf van Jeff Bezos gaf aan dat het in de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Japan een groei kende van meer dan 50% in gebruikers die zich inschreven voor Music Unlimited. In dat pakket kan je muziek beluisteren in HD-kwaliteit en heb je toegang tot een bibliotheek van 50 miljoen liedjes. Recent lanceerde Amazon zijn muziekdienst nog in Brazilië, helaas zijn daar nog geen cijfers van vrijgegeven.

Mijlpaal

“We zijn fier dat Amazon deze mijlpaal heeft kunnen bereiken en zijn verrast door de positieve reacties van onze klanten”, laat Steve Boom, topman bij Amazon Music, weten aan TechCrunch. “We willen met Amazon Music iets uniek afleveren en dat begint met hoe we omgaan met onze klanten, daarom willen we onder andere sterk inzetten op Amazon Music HD om klanten nog betere ervaring te bieden.”

Voor wie interesse heeft in Amazon Music: de dienst is ook bij ons beschikbaar vanaf 7,99 euro per maand voor Primeleden en 9,99 euro per maand voor niet-Primeleden.

Amazon Music, de muziekstreamingdienst van de gelijknamige e-commercegigant, heeft sinds vorige week de grens van 55 miljoen gebruikers gehaald verspreid over 6 verschillende formules van 15 dollar per maand tot een gratis versie met advertenties.

Amazon Music

Het is als een David die vecht tegen Goliath. Toch zijn deze cijfers een positieve trend voor Amazon’s muziekdienst die in 2016 gelanceerd werd. Ter vergelijking: Apple Music haalde vorig jaar de kaap van 60 miljoen (betalende) gebruikers en Spotify zit al aan 113 miljoen betalende klanten.

Een groot verschil met Amazon zou je zeggen. Zeker omdat je weet dat de 55 miljoen gebruikers van Amazon Music lang niet allemaal betalen voor de dienst. De e-commercegigant is goed op weg maar zal toch nog een tijd het kleinere – vergeten? – broertje blijven van Apple en Spotify.

Het bedrijf van Jeff Bezos gaf aan dat het in de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Japan een groei kende van meer dan 50% in gebruikers die zich inschreven voor Music Unlimited. In dat pakket kan je muziek beluisteren in HD-kwaliteit en heb je toegang tot een bibliotheek van 50 miljoen liedjes. Recent lanceerde Amazon zijn muziekdienst nog in Brazilië, helaas zijn daar nog geen cijfers van vrijgegeven.

Mijlpaal

“We zijn fier dat Amazon deze mijlpaal heeft kunnen bereiken en zijn verrast door de positieve reacties van onze klanten”, laat Steve Boom, topman bij Amazon Music, weten aan TechCrunch. “We willen met Amazon Music iets uniek afleveren en dat begint met hoe we omgaan met onze klanten, daarom willen we onder andere sterk inzetten op Amazon Music HD om klanten nog betere ervaring te bieden.”

Voor wie interesse heeft in Amazon Music: de dienst is ook bij ons beschikbaar vanaf 7,99 euro per maand voor Primeleden en 9,99 euro per maand voor niet-Primeleden.

Amazon Musicapple musicDownloadsmobielnieuwsspotifystreaming

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!