Cyber Monday 2019 bracht op één dag 9,4 miljard op
Cyber Monday 2019 heeft dit jaar 18,9% meer opgebracht dan vorig jaar. Gisteren waren de inkomsten zelfs hoger dan Black Friday’s record van 7,4 miljard dollar. Dat laat Adobe weten in zijn analyses.
Cyber Monday 2019
Het is redelijk opvallend dat een maandag als Cyber Monday stukken meer opleverde dan Black Friday in zijn geheel. Immers is Black Friday doorheen de jaren uitgegroeid tot een shoppingweek of zelfs maand. Je zou dus anders verwachten.
De reden dat Adobe Analytics deze analyses over Cyber Monday en Black Friday kan maken komt doordat het bedrijf bijna 80 van de 100 grootste Amerikaanse retailers onder zijn vleugels heeft.
Super Sunday
In de Verenigde Staten zijn Black Friday en Cyber Monday een stuk populairder dan in Europa. Je ziet de reclame wel overal verschijnen bij ons, maar consumenten in Europa zijn een stuk terughoudender tegenover dit soort events.
In de VS zijn de zaterdag en zondag tussen Black Friday en Cyber Monday ook al speciaal benoemd als ‘Small Business Saturday’ en ‘Super Sunday’. Op die twee dagen in het weekend alleen al gaven Amerikaanse consumenten zo’n 7,4 miljard dollar uit.
Adobe kon ons ook de meest verkochte producten meegeven: Frozen 2 speelgoed, Madden 20, FIFA 20, Apple Laptops, Nintendo Switch en Amazon Echo toestellen zitten bij de best verkochte producten van 2019. Intussen verkocht Apple op zijn eentje 3 miljoen paar AirPods.
Shopping via smartphone
Taylor Schreiner, hoofdanalyst bij Adobe Digital Insights, stelt dat consumenten dit jaar vermoedelijk 14 miljard dollar extra zullen uitgeven tijdens de feestdagen van 2019 doordat ze shoppen via hun smartphone. Consumenten kunnen vandaag de dag thuis blijven en toch de beste deals aan de haak slaan, benadrukt Schreiner in een interview met Techcrunch.
Cyber Monday 2019 heeft dit jaar 18,9% meer opgebracht dan vorig jaar. Gisteren waren de inkomsten zelfs hoger dan Black Friday’s record van 7,4 miljard dollar. Dat laat Adobe weten in zijn analyses.
Cyber Monday 2019
Het is redelijk opvallend dat een maandag als Cyber Monday stukken meer opleverde dan Black Friday in zijn geheel. Immers is Black Friday doorheen de jaren uitgegroeid tot een shoppingweek of zelfs maand. Je zou dus anders verwachten.
De reden dat Adobe Analytics deze analyses over Cyber Monday en Black Friday kan maken komt doordat het bedrijf bijna 80 van de 100 grootste Amerikaanse retailers onder zijn vleugels heeft.
Super Sunday
In de Verenigde Staten zijn Black Friday en Cyber Monday een stuk populairder dan in Europa. Je ziet de reclame wel overal verschijnen bij ons, maar consumenten in Europa zijn een stuk terughoudender tegenover dit soort events.
In de VS zijn de zaterdag en zondag tussen Black Friday en Cyber Monday ook al speciaal benoemd als ‘Small Business Saturday’ en ‘Super Sunday’. Op die twee dagen in het weekend alleen al gaven Amerikaanse consumenten zo’n 7,4 miljard dollar uit.
Adobe kon ons ook de meest verkochte producten meegeven: Frozen 2 speelgoed, Madden 20, FIFA 20, Apple Laptops, Nintendo Switch en Amazon Echo toestellen zitten bij de best verkochte producten van 2019. Intussen verkocht Apple op zijn eentje 3 miljoen paar AirPods.
Shopping via smartphone
Taylor Schreiner, hoofdanalyst bij Adobe Digital Insights, stelt dat consumenten dit jaar vermoedelijk 14 miljard dollar extra zullen uitgeven tijdens de feestdagen van 2019 doordat ze shoppen via hun smartphone. Consumenten kunnen vandaag de dag thuis blijven en toch de beste deals aan de haak slaan, benadrukt Schreiner in een interview met Techcrunch.