Test

Dit is een popup

Base-klanten krijgen foutieve verwittiging voor roamingkosten

Het was even schrikken voor klanten van Base, toen zij plots een waarschuwingsbericht kregen dat zij veel mobiele data verbruikt hadden.

Veel klanten van Base in België kregen gisterenavond een bericht van hun telecomoperator. Daarin stond de boodschap dat de datalimiet voor mobiel internetverbruik in het buitenland verstreken was. Sommige klanten kregen zelfs meldingen dat ze tot €60 meer verbruikt hadden aan roamingkosten dan wat in hun abonnement inbegrepen zat.

De berichten leidden tot heel wat verwarring. Veel van deze klanten zaten namelijk niet eens in het buitenland. Sommige waren zelfs niet buiten de landsgrenzen geweest deze maand. Bovendien waren de klantenzone en het callcenter ook lange tijd niet beschikbaar.

Technische storing

Ondertussen is er al wat meer duidelijkheid gekomen. De sms-berichten blijken een gevolg te zijn van een technische systeemfout bij Base. Dat verklaarde een woordvoerder van Base. De storing in het systeem van Base zorgde ervoor dat iedereen die tussen 17u en 18u mobiele data verbruikte het bericht kreeg.

Base zegt zelf dat de extra kosten die uit de sms-berichten kunnen voortkomen niet zullen aangerekend worden aan klanten. Alle problemen zouden nu ook van de baan moeten zijn, waardoor alle klanten weer lustig kunnen surfen met hun smartphone.

Veel klanten van Base in België kregen gisterenavond een bericht van hun telecomoperator. Daarin stond de boodschap dat de datalimiet voor mobiel internetverbruik in het buitenland verstreken was. Sommige klanten kregen zelfs meldingen dat ze tot €60 meer verbruikt hadden aan roamingkosten dan wat in hun abonnement inbegrepen zat.

De berichten leidden tot heel wat verwarring. Veel van deze klanten zaten namelijk niet eens in het buitenland. Sommige waren zelfs niet buiten de landsgrenzen geweest deze maand. Bovendien waren de klantenzone en het callcenter ook lange tijd niet beschikbaar.

Technische storing

Ondertussen is er al wat meer duidelijkheid gekomen. De sms-berichten blijken een gevolg te zijn van een technische systeemfout bij Base. Dat verklaarde een woordvoerder van Base. De storing in het systeem van Base zorgde ervoor dat iedereen die tussen 17u en 18u mobiele data verbruikte het bericht kreeg.

Base zegt zelf dat de extra kosten die uit de sms-berichten kunnen voortkomen niet zullen aangerekend worden aan klanten. Alle problemen zouden nu ook van de baan moeten zijn, waardoor alle klanten weer lustig kunnen surfen met hun smartphone.

basemobielroamingstoringteelcom

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!