Polestar 2 officieel in België voor 59.800 euro (update)
Update: het artikel werd aangevuld met nieuwe details, prijzen (incl. private leasing) en specificaties van de Polestar 2.
Vorige week donderdag werd de Polestar 2 officieel gelanceerd op het autosalon in Brussel. Via een persconferentie kregen we meer details over de verkoop van deze nieuwe elektrische wagen op de Belgische automarkt. De Polestar 2 belooft alvast een geduchte concurrent voor Tesla te worden.
Wie de Polestar 2 graag in het echt wil zien, kan tijdens het Autosalon terecht in Paleis 6, stand 6.09.
Polestar in België
Deze high-end elektrische klassebak moet een antwoord bieden op de Tesla Model 3. De wagen heeft een batterij aan boord van 78 kWh met zo’n 3200 kWh aan pure kracht. Helaas gunde Polestar ons geen details over de autonomie van de wagen.
Verder is de P2 voorzien van de geavanceerde Pilot Assist technologie. Die technologie is deels vergelijkbaar met Autopilot in Teslamodellen. Autonoom rijden en veiligheid zijn hier de kernwoorden. Vooral dat veilige gevoel is een factor waarop Volvo, en dus Polestar heel hard inspelen.
Android OS
Een primeur voor Polestar: de tweede generatie heeft Android Automotive OS aan boord. De Polestar 2 is daarmee de eerste wagen ter wereld die draait op het besturingssysteem van Android. Google brengt daarmee een hele reeks van zijn online diensten rechtstreeks naar de auto. Applicaties zoals Google Assistant, Google Maps en de Google Play Store zijn daarmee rechtstreeks beschikbaar vanuit de wagen. Je hebt dus geen Android Auto meer nodig op je smartphone. Intussen weten we ook dat het mogelijk is voor iPhonegebruikers om connectie te maken via Apple Carplay.
Digitale ervaring
De Zweedse autobouwer heeft aangegeven dat het zijn klanten de volledige digitale ervaring wil bieden in auto’s. Die naadloze samenwerking zien we bijvoorbeeld ook terug in de phone-as-key functie waarbij je smartphone nog als enige sleutel functioneert. Om af te sluiten voorziet de autobouwer een audiosysteem van Harman Kardon. Ook in Volvo vinden we tegenwoordig deze knappe high-end audiosystemen terug.
Polestar lanceert zijn tweede generatie elektrische wagens in 6 Europese landen:
Noorwegen – NOK 469,000
Zweden – SEK 659,000
Duitsland- EUR 58,800
Verenigd Koninkrijk – GBP 49,900
Nederland – EUR 59,800
België – EUR 59,800
Inderdaad, het prijsverschil met de Tesla Model 3 is niet erg groot. Daarmee is de Polestar 2 niet goedkoop en dus niet voor iedereen betaalbaar. Voor dat geld krijg je een elektrische wagen met 2 elektromotoren die samen voor 408 pk zorgen en een koppel van 660 Nm. Qua autonomie zal je volgens WLTP-normen zo’n 470 kilometer kunnen rijden op één batterijlading en heb je een koffer die tot 440 liter groot is. Wie interesse heeft in deze prachtige wagen kan hem alvast vooruitbestellen via deze website.
Intussen zijn ook de leasingprijzen bekend. Voor 799 euro per maand is de Polestar 2 via private leasing van jou. Dit bedrag omvat ook de onderhoudskosten, zomerbanden, BA verzekering/rechtsbijstand, BIV & de jaarlijkse verkeersbelasting. Het tarief is gebaseerd op een leasing van 36 maanden met ongeveer 10.000 kilometer per jaar.
Update: het artikel werd aangevuld met nieuwe details, prijzen (incl. private leasing) en specificaties van de Polestar 2.
Vorige week donderdag werd de Polestar 2 officieel gelanceerd op het autosalon in Brussel. Via een persconferentie kregen we meer details over de verkoop van deze nieuwe elektrische wagen op de Belgische automarkt. De Polestar 2 belooft alvast een geduchte concurrent voor Tesla te worden.
Wie de Polestar 2 graag in het echt wil zien, kan tijdens het Autosalon terecht in Paleis 6, stand 6.09.
Polestar in België
Deze high-end elektrische klassebak moet een antwoord bieden op de Tesla Model 3. De wagen heeft een batterij aan boord van 78 kWh met zo’n 3200 kWh aan pure kracht. Helaas gunde Polestar ons geen details over de autonomie van de wagen.
Verder is de P2 voorzien van de geavanceerde Pilot Assist technologie. Die technologie is deels vergelijkbaar met Autopilot in Teslamodellen. Autonoom rijden en veiligheid zijn hier de kernwoorden. Vooral dat veilige gevoel is een factor waarop Volvo, en dus Polestar heel hard inspelen.
Android OS
Een primeur voor Polestar: de tweede generatie heeft Android Automotive OS aan boord. De Polestar 2 is daarmee de eerste wagen ter wereld die draait op het besturingssysteem van Android. Google brengt daarmee een hele reeks van zijn online diensten rechtstreeks naar de auto. Applicaties zoals Google Assistant, Google Maps en de Google Play Store zijn daarmee rechtstreeks beschikbaar vanuit de wagen. Je hebt dus geen Android Auto meer nodig op je smartphone. Intussen weten we ook dat het mogelijk is voor iPhonegebruikers om connectie te maken via Apple Carplay.
Digitale ervaring
De Zweedse autobouwer heeft aangegeven dat het zijn klanten de volledige digitale ervaring wil bieden in auto’s. Die naadloze samenwerking zien we bijvoorbeeld ook terug in de phone-as-key functie waarbij je smartphone nog als enige sleutel functioneert. Om af te sluiten voorziet de autobouwer een audiosysteem van Harman Kardon. Ook in Volvo vinden we tegenwoordig deze knappe high-end audiosystemen terug.
Polestar lanceert zijn tweede generatie elektrische wagens in 6 Europese landen:
Noorwegen – NOK 469,000
Zweden – SEK 659,000
Duitsland- EUR 58,800
Verenigd Koninkrijk – GBP 49,900
Nederland – EUR 59,800
België – EUR 59,800
Inderdaad, het prijsverschil met de Tesla Model 3 is niet erg groot. Daarmee is de Polestar 2 niet goedkoop en dus niet voor iedereen betaalbaar. Voor dat geld krijg je een elektrische wagen met 2 elektromotoren die samen voor 408 pk zorgen en een koppel van 660 Nm. Qua autonomie zal je volgens WLTP-normen zo’n 470 kilometer kunnen rijden op één batterijlading en heb je een koffer die tot 440 liter groot is. Wie interesse heeft in deze prachtige wagen kan hem alvast vooruitbestellen via deze website.
Intussen zijn ook de leasingprijzen bekend. Voor 799 euro per maand is de Polestar 2 via private leasing van jou. Dit bedrag omvat ook de onderhoudskosten, zomerbanden, BA verzekering/rechtsbijstand, BIV & de jaarlijkse verkeersbelasting. Het tarief is gebaseerd op een leasing van 36 maanden met ongeveer 10.000 kilometer per jaar.