Test

Dit is een popup

LG introduceert AI-klantenservice voor huishoudtoestellen in Europa

LG introduceert Proactive Customer Care, een dienst die je via artificiële intelligentie en de ThinQ-app laat weten dat je toestel bijna defect is.

Elektronicafabrikant LG heeft vandaag zijn Proactive Customer Care service op basis van artificiële intelligentie voorgesteld. Er zal gebruik gemaakt worden van de ThinQ AI van LG om gepersonaliseerde ondersteuning te bieden en gebruikers te waarschuwen als er iets mis is met hun apparaten. De dienst zal eerst in Europa beschikbaar zijn. 

Problemen voorspellen

LG Proactive Customer Care heeft niet alleen als doel het rapporteren van problemen met huishoudtoestellen, maar zal ze ook gaan voorspellen. Zo weet je nog voor je machine effectief kapot gaat dat er een technieker aan te pas moet komen en kan je deze al op voorhand regelen. Dagdagelijks zal de AI de consument dan weer bijstaan met nuttige hints en tips over onderhoud. 

LG ThinQ app (SmartThinQ)

Gebruikers zullen gebruik kunnen maken van de dienst via de LG ThinQ-app voor Android en iOS smartphones. Deze app met spraakherkenning werd enkele dagen geleden al gelanceerd en zal worden gebruikt voor de bediening van je smart home, onder andere in combinatie met Google Assistant. Gaat er plots een lampje aan op een van je LG toestellen? Dan kunnen de app en de AI je daarbij helpen en je kan natuurlijk ook buitenshuis even vragen of de wasmachine bijna klaar is. 

Beperkt aanbod

In 2019 zal de ondersteuning van LG Proactive Customer Care beperkt blijven tot enkele apparaten, meerbepaald specifieke wasmachines en koelkasten. De dienst komt eerst naar Europa en zal hier beschikbaar zijn in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Andere Europese en Noord Amerikaanse markten zullen volgen in 2020, inclusief waarschijnlijk België.

Song Dae-hyun, directeur van LG Electronics Home Appliance & Air Solution Company, zegt dat Proactive Customer Care een nieuwe stap is in klantenservice, een die meer waarde brengt naar consumenten door hen gerust te stellen in hun smart home. Hij liet ook nog weten dat er meer zit aan te komen. 

De technologie zal officieel gelanceerd worden tijdens IFA 2019, volgende week in Berlijn.

Elektronicafabrikant LG heeft vandaag zijn Proactive Customer Care service op basis van artificiële intelligentie voorgesteld. Er zal gebruik gemaakt worden van de ThinQ AI van LG om gepersonaliseerde ondersteuning te bieden en gebruikers te waarschuwen als er iets mis is met hun apparaten. De dienst zal eerst in Europa beschikbaar zijn. 

Problemen voorspellen

LG Proactive Customer Care heeft niet alleen als doel het rapporteren van problemen met huishoudtoestellen, maar zal ze ook gaan voorspellen. Zo weet je nog voor je machine effectief kapot gaat dat er een technieker aan te pas moet komen en kan je deze al op voorhand regelen. Dagdagelijks zal de AI de consument dan weer bijstaan met nuttige hints en tips over onderhoud. 

LG ThinQ app (SmartThinQ)

Gebruikers zullen gebruik kunnen maken van de dienst via de LG ThinQ-app voor Android en iOS smartphones. Deze app met spraakherkenning werd enkele dagen geleden al gelanceerd en zal worden gebruikt voor de bediening van je smart home, onder andere in combinatie met Google Assistant. Gaat er plots een lampje aan op een van je LG toestellen? Dan kunnen de app en de AI je daarbij helpen en je kan natuurlijk ook buitenshuis even vragen of de wasmachine bijna klaar is. 

Beperkt aanbod

In 2019 zal de ondersteuning van LG Proactive Customer Care beperkt blijven tot enkele apparaten, meerbepaald specifieke wasmachines en koelkasten. De dienst komt eerst naar Europa en zal hier beschikbaar zijn in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Andere Europese en Noord Amerikaanse markten zullen volgen in 2020, inclusief waarschijnlijk België.

Song Dae-hyun, directeur van LG Electronics Home Appliance & Air Solution Company, zegt dat Proactive Customer Care een nieuwe stap is in klantenservice, een die meer waarde brengt naar consumenten door hen gerust te stellen in hun smart home. Hij liet ook nog weten dat er meer zit aan te komen. 

De technologie zal officieel gelanceerd worden tijdens IFA 2019, volgende week in Berlijn.

lgthinq

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!