PewDiePie bereikt 100 miljoen abonnees op YouTube
Felix “PewDiePie” Kjellberg is de eerste individuele YouTuber die de kaap van de 100 miljoen abonnees heeft overschreden. Het kostte PewDiePie 9 jaar om die mijlpaal te behalen. Naast het inkomen dat hij verdient met YouTube, verkoopt de ster ook PewDiePie merch en heeft hij tal van sponsors. Zijn netto vermogen wordt geschat op 30 miljoen dollar. De ster heeft verder meer dan 45 miljoen volgers op sociale media, verspreid over Twitter, Instagram en Facebook.
https://twitter.com/pewdiepie/status/1165924662678827010
35 miljoen nieuwe Pewdiepie-abonnees in 1 jaar
Opmerkelijk is dat PewDiePie in augustus 2018 nog maar iets meer dan de helft van dat aantal abonnees had, met zo’n 65 miljoen fans. Het was rond die tijd dat de content creator de strijd aanging met muzieklabel T-series voor de status van account met de meeste volgers. Beide kanalen gingen lange tijd nek-aan-nek en online werden de woorden ‘subscribe to PewDiePie’ door fans overal neergeschreven, met succes zo blijkt, want naast 100 miljoen abonnees, zijn de video’s van Kjellberg ondertussen meer dan 23 miljard keer bekeken. Oorspronkelijk ging het om gaming content, maar ondertussen zit daar ook veel humoristische content tussen, wat hem toegang geeft tot een enorm doelpubliek.
Beschuldigingen van antisemitisme
PewDiePie’s rit naar de top van YouTube ging echter niet zonder enkele problemen. Begin 2017 kwam hij onder vuur te liggen door antisemitistische boodschappen in sommige van zijn video’s en ook racisme stootte veel kijkers tegen de borst. De content creator liet echter weten dat het om uit de hand gelopen grappen ging. Ondertussen lijkt het internet PewDiePie vergeven te hebben, de YouTube-ster steunt dan ook vaak goede doelen en gebruikt zijn invloed om zijn fans op te roepen om hetzelfde te doen.
Married to @marziapie 💍
Revived our love of Minecraft ⛏️
Reached 100 million subscribers on YouTube ✔️
What a month to celebrate and congratulate @PewDiePie 👊 pic.twitter.com/4rGuNDDwyx— YouTube (@YouTube) August 25, 2019
PewDiePie liet alvast weten niet te willen stoppen met YouTube en keerde sinds korte tijd opnieuw terug naar zijn roots op het videoplatform door video’s te maken rond de populaire game Minecraft. Naar eigen zeggen heeft hij daar al meer plezier aan gehad dan aan eender welke andere content op zijn platform. Wordt vervolgd.
Felix “PewDiePie” Kjellberg is de eerste individuele YouTuber die de kaap van de 100 miljoen abonnees heeft overschreden. Het kostte PewDiePie 9 jaar om die mijlpaal te behalen. Naast het inkomen dat hij verdient met YouTube, verkoopt de ster ook PewDiePie merch en heeft hij tal van sponsors. Zijn netto vermogen wordt geschat op 30 miljoen dollar. De ster heeft verder meer dan 45 miljoen volgers op sociale media, verspreid over Twitter, Instagram en Facebook.
https://twitter.com/pewdiepie/status/1165924662678827010
35 miljoen nieuwe Pewdiepie-abonnees in 1 jaar
Opmerkelijk is dat PewDiePie in augustus 2018 nog maar iets meer dan de helft van dat aantal abonnees had, met zo’n 65 miljoen fans. Het was rond die tijd dat de content creator de strijd aanging met muzieklabel T-series voor de status van account met de meeste volgers. Beide kanalen gingen lange tijd nek-aan-nek en online werden de woorden ‘subscribe to PewDiePie’ door fans overal neergeschreven, met succes zo blijkt, want naast 100 miljoen abonnees, zijn de video’s van Kjellberg ondertussen meer dan 23 miljard keer bekeken. Oorspronkelijk ging het om gaming content, maar ondertussen zit daar ook veel humoristische content tussen, wat hem toegang geeft tot een enorm doelpubliek.
Beschuldigingen van antisemitisme
PewDiePie’s rit naar de top van YouTube ging echter niet zonder enkele problemen. Begin 2017 kwam hij onder vuur te liggen door antisemitistische boodschappen in sommige van zijn video’s en ook racisme stootte veel kijkers tegen de borst. De content creator liet echter weten dat het om uit de hand gelopen grappen ging. Ondertussen lijkt het internet PewDiePie vergeven te hebben, de YouTube-ster steunt dan ook vaak goede doelen en gebruikt zijn invloed om zijn fans op te roepen om hetzelfde te doen.
Married to @marziapie 💍
Revived our love of Minecraft ⛏️
Reached 100 million subscribers on YouTube ✔️
What a month to celebrate and congratulate @PewDiePie 👊 pic.twitter.com/4rGuNDDwyx— YouTube (@YouTube) August 25, 2019
PewDiePie liet alvast weten niet te willen stoppen met YouTube en keerde sinds korte tijd opnieuw terug naar zijn roots op het videoplatform door video’s te maken rond de populaire game Minecraft. Naar eigen zeggen heeft hij daar al meer plezier aan gehad dan aan eender welke andere content op zijn platform. Wordt vervolgd.