Laatste half jaar 21.6 miljoen valse LinkedIn accounts gesloten


LinkedIn, het professionele sociaal netwerk dat intussen in handen is van Microsoft, vertelt in zijn blog dat het tussen januari 2019 en juni 2019 zo’n 21.6 miljoen fake accounts heeft moeten afsluiten. Door de stijgende populariteit van het platform krijgt ook LinkedIn te maken met scam en fake accounts.
In totaal verwijderde het platform zo’n 19.5 miljoen accounts op een proactieve wijze. Dat wil zeggen dat de accounts al bij registratie werden tegengehouden en zelfs nooit het daglicht hebben gezien. Echter is het niet helemaal duidelijk hoe het bedrijf het juist aanpakt wanneer een account vals of ongepast is.
LinkedIn kent sterke groei
Intussen is de professionele gemeenschap op het platform gegroeid naar 645 miljoen actieve leden die opzoek zijn naar jobs, advies of gewoon proberen contact te leggen met de juiste personen. Het platform werd in 2003 opgericht een heeft in België zo’n 3 miljoen actieve leden. Paul Rockwell schrijft in de officiële LinkedIn-blog dat het bedrijf er alles aan doet om van het platform een professionele maar vooral ook veilige plek te maken. De proactieve zoektocht naar valse profielen of content zijn een onderdeel van dat doel.

LinkedIn, het professionele sociaal netwerk dat intussen in handen is van Microsoft, vertelt in zijn blog dat het tussen januari 2019 en juni 2019 zo’n 21.6 miljoen fake accounts heeft moeten afsluiten. Door de stijgende populariteit van het platform krijgt ook LinkedIn te maken met scam en fake accounts.
In totaal verwijderde het platform zo’n 19.5 miljoen accounts op een proactieve wijze. Dat wil zeggen dat de accounts al bij registratie werden tegengehouden en zelfs nooit het daglicht hebben gezien. Echter is het niet helemaal duidelijk hoe het bedrijf het juist aanpakt wanneer een account vals of ongepast is.
LinkedIn kent sterke groei
Intussen is de professionele gemeenschap op het platform gegroeid naar 645 miljoen actieve leden die opzoek zijn naar jobs, advies of gewoon proberen contact te leggen met de juiste personen. Het platform werd in 2003 opgericht een heeft in België zo’n 3 miljoen actieve leden. Paul Rockwell schrijft in de officiële LinkedIn-blog dat het bedrijf er alles aan doet om van het platform een professionele maar vooral ook veilige plek te maken. De proactieve zoektocht naar valse profielen of content zijn een onderdeel van dat doel.
