Test

Dit is een popup

3000 nieuwe verkooppartners op bol.com

Bol.com legt een goed rapport voor. Nieuwe verkooppartners, stevige omzet en een doorbraak in de Verenigde Staten.

En we zijn weer bij de kwartaalcijfers aanbeland. Bol.com laat weten dat het in het afgelopen kwartaal de volle 3000 verkooppartners heeft aangesloten op zijn e-commerceplatform. In totaal werden daarmee 1.3 miljoen nieuwe producten beschikbaar gesteld. Een stevige boost dus voor de Nederlandse e-commercekoning.

Online doet het goed

Het bedrijf profiteert van stabiele online verkopen. Vooral dankzij bol.com deed ook Ahold Delhaize het goed in online verkopen. Die zijn het afgelopen kwartaal met 29 procent gestegen. De omzet van alle verkooppartners samen is gestegen met 34 procent naar bijna 800 miljoen euro.

Echter liggen de cijfers voor België een pak lager. De omzet steeg maar lichtjes van 12 naar 14 miljoen euro, vermoedelijk omdat Belgische klanten vaak bij Nederlandse aanbieders kopen via het platform. In de Verenigde Staten gaat het ook vlotjes. De onlineverkoop steeg met zo’n 14 procent en er kwamen 124 nieuwe ophaalpunten bij. Nu heeft bol.com in totaal zo’n 600 ophaalpunten verspreid over de VS.

Albert Heijn

Ook de Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft plannen om een stuk van zijn assortiment via bol.com te gaan aanbieden. Het bedrijf heeft daarvoor een enquête uitgevoerd bij zijn klanten met een positieve uitkomst als gevolg. Steeds meer fysieke winkels gaan hun producten aanbieden op het Nederlandse e-commerceplatform. Ook schoenenwinkel Torfs doet dat in België, echter liet die recent nog weten dat de verkoop van zijn producten via dat platform verlieslatend is.

En we zijn weer bij de kwartaalcijfers aanbeland. Bol.com laat weten dat het in het afgelopen kwartaal de volle 3000 verkooppartners heeft aangesloten op zijn e-commerceplatform. In totaal werden daarmee 1.3 miljoen nieuwe producten beschikbaar gesteld. Een stevige boost dus voor de Nederlandse e-commercekoning.

Online doet het goed

Het bedrijf profiteert van stabiele online verkopen. Vooral dankzij bol.com deed ook Ahold Delhaize het goed in online verkopen. Die zijn het afgelopen kwartaal met 29 procent gestegen. De omzet van alle verkooppartners samen is gestegen met 34 procent naar bijna 800 miljoen euro.

Echter liggen de cijfers voor België een pak lager. De omzet steeg maar lichtjes van 12 naar 14 miljoen euro, vermoedelijk omdat Belgische klanten vaak bij Nederlandse aanbieders kopen via het platform. In de Verenigde Staten gaat het ook vlotjes. De onlineverkoop steeg met zo’n 14 procent en er kwamen 124 nieuwe ophaalpunten bij. Nu heeft bol.com in totaal zo’n 600 ophaalpunten verspreid over de VS.

Albert Heijn

Ook de Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft plannen om een stuk van zijn assortiment via bol.com te gaan aanbieden. Het bedrijf heeft daarvoor een enquête uitgevoerd bij zijn klanten met een positieve uitkomst als gevolg. Steeds meer fysieke winkels gaan hun producten aanbieden op het Nederlandse e-commerceplatform. Ook schoenenwinkel Torfs doet dat in België, echter liet die recent nog weten dat de verkoop van zijn producten via dat platform verlieslatend is.

Ahold Delhaizebol.combusinessfinancieelkwartaalcijfersnieuwsontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!