Test

Dit is een popup

Nieuws

Salesforce breidt uit naar China

Ze doen dat in samenwerking met de Chinese e-commercereus Alibaba.

Salesforce heeft gisteren bekendgemaakt dat het een partnership zal aangaan met de Chinese e-commercereus Alibaba. Het Amerikaanse Salesforce wil op die manier een toegang vinden tot de Chinese markt. Gezien de grote bevolkingsaantallen in China, is dat een logische zet.

“Alibaba wordt de exclusieve verdeler van Salesforce aan klanten in het binnenland van China, Hong Kong, Macau en Taiwan”, staat in een officiële Salesforce-blog te lezen.

Salesforce wil sterk inzetten op zijn CRM-platform en biedt het nu in China aan met de Sales Cloud, Service Cloud, Commerce Cloud en het Salesforce-platform in inbegrepen.

Door samen te werken met Alibaba, dat op zich al een uitgebreid pakket van clouddiensten aanbiedt, geeft Salesforce de toegang tot het grote Chinese publiek dat zich online bevindt. Mogelijk brengt de deal Salesforce ook meer in de richting van standaardisatie wat betreft de Chinese wetten omtrent dataveiligheid.

De Chinese cyberveilgheidswet, die in 2017 werd goedgekeurd, vraagt aan bedrijven die handel drijven in China om hun data op te bergen binnen de Chinese grenzen. Bedrijven als Apple en Amazon, die al langer handel drijven in China, hebben heel wat extra maatregelen moeten treffen om ervoor te zorgen dat de data van hun Chinese consumenten ook op een lokale Chinese server zou staan. Benieuwd of Salesforce zich ook zo in bochten zal moeten wringen.

Salesforce heeft gisteren bekendgemaakt dat het een partnership zal aangaan met de Chinese e-commercereus Alibaba. Het Amerikaanse Salesforce wil op die manier een toegang vinden tot de Chinese markt. Gezien de grote bevolkingsaantallen in China, is dat een logische zet.

“Alibaba wordt de exclusieve verdeler van Salesforce aan klanten in het binnenland van China, Hong Kong, Macau en Taiwan”, staat in een officiële Salesforce-blog te lezen.

Salesforce wil sterk inzetten op zijn CRM-platform en biedt het nu in China aan met de Sales Cloud, Service Cloud, Commerce Cloud en het Salesforce-platform in inbegrepen.

Door samen te werken met Alibaba, dat op zich al een uitgebreid pakket van clouddiensten aanbiedt, geeft Salesforce de toegang tot het grote Chinese publiek dat zich online bevindt. Mogelijk brengt de deal Salesforce ook meer in de richting van standaardisatie wat betreft de Chinese wetten omtrent dataveiligheid.

De Chinese cyberveilgheidswet, die in 2017 werd goedgekeurd, vraagt aan bedrijven die handel drijven in China om hun data op te bergen binnen de Chinese grenzen. Bedrijven als Apple en Amazon, die al langer handel drijven in China, hebben heel wat extra maatregelen moeten treffen om ervoor te zorgen dat de data van hun Chinese consumenten ook op een lokale Chinese server zou staan. Benieuwd of Salesforce zich ook zo in bochten zal moeten wringen.

salesforcezakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!