Test

Dit is een popup

Nintendo moet tandje bijsteken bij ontwikkeling VR en cloudgaming

Tijdens de jaarlijkse vergadering met aandeelhouders heeft CEO Shuntaro Furukawa aangegeven dat Nintendo zich meer moet bezighouden met VR en cloudgaming.

Gamingbedrijf Nintendo is momenteel nog aan het baden in het succes van de Switch-console, maar nieuws over een opvolger is er daarentegen niet. Ook op het vlak van VR-gaming staat het bedrijf achter op concurrent Sony met de PlayStation VR-games. Daarnaast heeft Google de gamestreamingdienst Stadia aangekondigd, waarmee een nieuw tijdperk van cloudgaming ingeluid zal worden. In de jaarlijkse meeting met aandeelhouders geeft Shuntaro Furukawa, CEO van het bedrijf, toe dat het zich meer zou moeten bezighouden met zowel VR als cloudgaming.

Furukawa geeft niet alleen aan de Nintendo niet de snelste is met de ontwikkeling van VR- en cloudgaming-toepassingen, maar ook meer moet inzetten op gameabonnementen, aangezien zowel Microsoft als Sony hier reeds op inzetten.

Achter gesloten deuren

Aan de andere kant houdt Nintendo zich wel degelijk bezig met VR en het streamen van games. Shigeru Miyamoto, Nintendo-topman, geeft aan dat het misschien lijkt alsof ze achterlopen met concurrentie, maar in de praktijk is dat niet noodzakelijk zo, aangezien ze pas bekendmakingen doen bij de daadwerkelijke lancering van producten. Met betrekking tot VR, haalt hij Nintendo Labo aan en noemt hij het een product dat makkelijk te gebruiken is voor onze consumenten en toegankelijk is voor alle leeftijdsgroepen.

Er wordt intussen ook gekeken naar mogelijkheden voor cloudgaming via 5G. Daarover is nog niets concreets bekend, aangezien het bijhorende kostenplaatje het idee misschien integraal van de kaart kan vegen.

Over nieuwe games of consoles werd tot slot niets gezegd in de meeting.

Gamingbedrijf Nintendo is momenteel nog aan het baden in het succes van de Switch-console, maar nieuws over een opvolger is er daarentegen niet. Ook op het vlak van VR-gaming staat het bedrijf achter op concurrent Sony met de PlayStation VR-games. Daarnaast heeft Google de gamestreamingdienst Stadia aangekondigd, waarmee een nieuw tijdperk van cloudgaming ingeluid zal worden. In de jaarlijkse meeting met aandeelhouders geeft Shuntaro Furukawa, CEO van het bedrijf, toe dat het zich meer zou moeten bezighouden met zowel VR als cloudgaming.

Furukawa geeft niet alleen aan de Nintendo niet de snelste is met de ontwikkeling van VR- en cloudgaming-toepassingen, maar ook meer moet inzetten op gameabonnementen, aangezien zowel Microsoft als Sony hier reeds op inzetten.

Achter gesloten deuren

Aan de andere kant houdt Nintendo zich wel degelijk bezig met VR en het streamen van games. Shigeru Miyamoto, Nintendo-topman, geeft aan dat het misschien lijkt alsof ze achterlopen met concurrentie, maar in de praktijk is dat niet noodzakelijk zo, aangezien ze pas bekendmakingen doen bij de daadwerkelijke lancering van producten. Met betrekking tot VR, haalt hij Nintendo Labo aan en noemt hij het een product dat makkelijk te gebruiken is voor onze consumenten en toegankelijk is voor alle leeftijdsgroepen.

Er wordt intussen ook gekeken naar mogelijkheden voor cloudgaming via 5G. Daarover is nog niets concreets bekend, aangezien het bijhorende kostenplaatje het idee misschien integraal van de kaart kan vegen.

Over nieuwe games of consoles werd tot slot niets gezegd in de meeting.

5gbusinesscloudgaminggamingGoogle Stadianintendonintendo labovr

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!