Test

Dit is een popup

Er werd al meer dan 2 miljard dollar besteed aan mobiele Battle Royale-games

Steeds meer ontwikkelaars richten zich op het Battle Royale-genre. Dat er geld in die markt zit, blijkt nu ook uit concrete cijfers. Sensor Tower, dat inzichten biedt in de appmarkt, komt nu met cijfers over de inkomsten achter de Battle Royale-games.

Zo blijkt dat in de beperkte tijd dat het Battle Royale-genre bestaat (minder dan twee jaar) er reeds heel wat geld mee gepaard gaat. De top vijf games in het genre hebben samen al voor meer dan 2 miljard dollar opgebracht via de App Store en Google Play.

SensorTower Battle Royale
Bron: SensorTower

Verrassende eerste plaats

Op het eerste zicht is het heel verrassend dat Fortnite niet op de eerste plaats staat, maar daar is een logische verklaring voor. Knives Out, de leider, is namelijk een game die vooral in China populair is. Fortnite is niet beschikbaar in China en bovendien worden bij Fortnite enkel inkomsten van de iOS-versie geteld. Fortnite is namelijk niet beschikbaar in de Play Store, want uitgever Epic Games biedt zijn eigen installatie aan via de website. Eind dit jaar komt Fortnite bovendien ook naar China. De totale inkomsten van Fortnite zullen dus nog een stuk hoger liggen en van de game ongetwijfeld de onbetwiste leider maken.

PUBG is derde met 439 miljoen dollar, Garena Free Fire is vierde met 253 miljoen dollar en Rules of Survival is de hekkensluiter met 97 miljoen dollar. De laatste twee titels richten zich vooral op de Aziatische markt.

Blijvend momentum

Sensor Tower verwacht niet dat het momentum van de Battle Royale-games snel zal vertragen. In het eerste kwartaal van dit jaar zou er ruim 476 miljoen dollar zijn uitgegeven aan Battle Royale-games, waarvan grotendeels aan PUBG Mobile; 148 miljoen dollar in afgelopen kwartaal.

Zo blijkt dat in de beperkte tijd dat het Battle Royale-genre bestaat (minder dan twee jaar) er reeds heel wat geld mee gepaard gaat. De top vijf games in het genre hebben samen al voor meer dan 2 miljard dollar opgebracht via de App Store en Google Play.

SensorTower Battle Royale
Bron: SensorTower

Verrassende eerste plaats

Op het eerste zicht is het heel verrassend dat Fortnite niet op de eerste plaats staat, maar daar is een logische verklaring voor. Knives Out, de leider, is namelijk een game die vooral in China populair is. Fortnite is niet beschikbaar in China en bovendien worden bij Fortnite enkel inkomsten van de iOS-versie geteld. Fortnite is namelijk niet beschikbaar in de Play Store, want uitgever Epic Games biedt zijn eigen installatie aan via de website. Eind dit jaar komt Fortnite bovendien ook naar China. De totale inkomsten van Fortnite zullen dus nog een stuk hoger liggen en van de game ongetwijfeld de onbetwiste leider maken.

PUBG is derde met 439 miljoen dollar, Garena Free Fire is vierde met 253 miljoen dollar en Rules of Survival is de hekkensluiter met 97 miljoen dollar. De laatste twee titels richten zich vooral op de Aziatische markt.

Blijvend momentum

Sensor Tower verwacht niet dat het momentum van de Battle Royale-games snel zal vertragen. In het eerste kwartaal van dit jaar zou er ruim 476 miljoen dollar zijn uitgegeven aan Battle Royale-games, waarvan grotendeels aan PUBG Mobile; 148 miljoen dollar in afgelopen kwartaal.

battle royalefortnitegamingmobilepubg

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!