Hyundai Ioniq krijgt heel wat updates, waaronder grotere batterij
Het landschap van elektrische wagens staat nooit stil. Vorige week opende Audi nog zijn belevingscentrum in Antwerpen en nu is het de beurt aan Hyundai om enkele nieuwtjes te presenteren. De wagenfabrikant gaat namelijk zijn Ioniq-reeks van hybridewagens en elektrische wagens vernieuwen. Er komen vernieuwingen op designvlak en een heleboel nieuwe functionaliteiten. Maar vooral de grotere batterij van het geheel elektrische model springt in het oog.
Die batterij krijgt namelijk 36% meer capaciteit dan zijn voorganger, wat goed is voor een totaal van 38,3 kWh. Hiermee zou deze Ioniq op een volledige lading 294 kilometer kunnen rijden, wat een kleine 100 kilometer meer is dan de actieradius van 200 kilometer van de huidige modellen. Wat betreft het laden, krijgen we een snellader 100kW, waarmee de batterij voor 80% opgeladen kan worden in 54 minuten tijd. De motor zelf krijgt ook een upgrade en zal 134pk bevatten tegenover de huidige 118pk.
Er komt ook een elektrisch model dat je met slechts één pedaal kan besturen. Het rempedaal is hierbij nog aanwezig maar heb je dan in feite niet nodig om te remmen. Je remt dan met de motor van de wagen door de linkse peddel aan het stuurwiel te gebruiken. Op deze manier rijd je ook energiezuiniger en haal je het maximale vermogen uit de batterij.
Algemene upgrades
Naast deze specifieke upgrade van de batterij in de geheel elektrische modellen, zijn er ook nog enkele algemene upgrades die voor heel de Ioniq-reeks van toepassing zijn. Zo zal je met de Blue Link-app de airco kunnen bedienen, de wagen kunnen starten/stoppen en de batterijpercentages checken. Het design, zowel vanbinnen als -buiten, ziet ook aanpassingen en de airconditioning heeft voortaan touch control. Alle modellen ondersteunen vervolgens Android Auto en Apple CarPlay waarmee je het infotainmentsysteem kan personaliseren.
Voor de volledige lijst met updates kan je een kijkje nemen op de website van Hyundai zelf.
Het landschap van elektrische wagens staat nooit stil. Vorige week opende Audi nog zijn belevingscentrum in Antwerpen en nu is het de beurt aan Hyundai om enkele nieuwtjes te presenteren. De wagenfabrikant gaat namelijk zijn Ioniq-reeks van hybridewagens en elektrische wagens vernieuwen. Er komen vernieuwingen op designvlak en een heleboel nieuwe functionaliteiten. Maar vooral de grotere batterij van het geheel elektrische model springt in het oog.
Die batterij krijgt namelijk 36% meer capaciteit dan zijn voorganger, wat goed is voor een totaal van 38,3 kWh. Hiermee zou deze Ioniq op een volledige lading 294 kilometer kunnen rijden, wat een kleine 100 kilometer meer is dan de actieradius van 200 kilometer van de huidige modellen. Wat betreft het laden, krijgen we een snellader 100kW, waarmee de batterij voor 80% opgeladen kan worden in 54 minuten tijd. De motor zelf krijgt ook een upgrade en zal 134pk bevatten tegenover de huidige 118pk.
Er komt ook een elektrisch model dat je met slechts één pedaal kan besturen. Het rempedaal is hierbij nog aanwezig maar heb je dan in feite niet nodig om te remmen. Je remt dan met de motor van de wagen door de linkse peddel aan het stuurwiel te gebruiken. Op deze manier rijd je ook energiezuiniger en haal je het maximale vermogen uit de batterij.
Algemene upgrades
Naast deze specifieke upgrade van de batterij in de geheel elektrische modellen, zijn er ook nog enkele algemene upgrades die voor heel de Ioniq-reeks van toepassing zijn. Zo zal je met de Blue Link-app de airco kunnen bedienen, de wagen kunnen starten/stoppen en de batterijpercentages checken. Het design, zowel vanbinnen als -buiten, ziet ook aanpassingen en de airconditioning heeft voortaan touch control. Alle modellen ondersteunen vervolgens Android Auto en Apple CarPlay waarmee je het infotainmentsysteem kan personaliseren.
Voor de volledige lijst met updates kan je een kijkje nemen op de website van Hyundai zelf.