Test

Dit is een popup

Ook Zoom boekt succes op de beurs

Zoom doet het zelfs beter dan Pinterest, het digitale pinbord dat recent ook zijn opwachting maakte op de NYSE. De resultaten van Zoom kan je dan weer bewonderen op Nasdaq.

Naast Pinterest, maakt ook Zoom Video Communications een succesvolle beursgang. De openingskoers van Zoom lag op 62 dollar, wat 70 procent meer is dan de IPO van 36 dollar. De introductiekoers was ook al ietsjes hoger dan geanticipeerd. Normaal zou die namelijk tussen de 33 en 35 liggen, maar stond die nu op 36 dollar. Opvallend genoeg was het bereik van de IPO al eerder bijgesteld geweest, aangezien het eerste bereik tussen 28 en 34 dollar lag.

Wie twee jaar geleden in Zoom investeerde, kan ondertussen al een beginnen nadenken over een zwembad. De IPO van Zoom lag toen nog op een tiende van de prijs die je nu zou betalen. Het bedrijf kreeg ondertussen al een validatie van 10 miljard dollar mee.Zoom focust zich voornamelijk op videoconferencing. Wie dacht dat daar met Skype en consorten geen behoefte meer aan was, slaat de bal dus grondig mis. Zoom behaalde vorig jaar een omzet van 330 miljoen dollar.

In eerste instantie is Zoom altijd populair geweest bij start-ups en KMO’s, maar nu vindt de videoconferencingtool ook stilletjes aan zijn weg naar grotere ondernemingen.

Naast Pinterest, maakt ook Zoom Video Communications een succesvolle beursgang. De openingskoers van Zoom lag op 62 dollar, wat 70 procent meer is dan de IPO van 36 dollar. De introductiekoers was ook al ietsjes hoger dan geanticipeerd. Normaal zou die namelijk tussen de 33 en 35 liggen, maar stond die nu op 36 dollar. Opvallend genoeg was het bereik van de IPO al eerder bijgesteld geweest, aangezien het eerste bereik tussen 28 en 34 dollar lag.

Wie twee jaar geleden in Zoom investeerde, kan ondertussen al een beginnen nadenken over een zwembad. De IPO van Zoom lag toen nog op een tiende van de prijs die je nu zou betalen. Het bedrijf kreeg ondertussen al een validatie van 10 miljard dollar mee.Zoom focust zich voornamelijk op videoconferencing. Wie dacht dat daar met Skype en consorten geen behoefte meer aan was, slaat de bal dus grondig mis. Zoom behaalde vorig jaar een omzet van 330 miljoen dollar.

In eerste instantie is Zoom altijd populair geweest bij start-ups en KMO’s, maar nu vindt de videoconferencingtool ook stilletjes aan zijn weg naar grotere ondernemingen.

videoconferencingzakelijkzoom

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!