Toyota gaat patenten hybride wagens vrij beschikbaar stellen
Autofabrikant Toyota heeft vandaag bekendgemaakt dat het de wereld toegang gaat geven tot zijn patenten voor hybride wagens en dat tot in het jaar 2030. De technologie van Toyota mag gebruikt worden zonder dat er royalties moeten betaald worden.
Toyota blijft hybride transportmogelijkheden belangrijk vinden, zelfs ten tijde dat de populariteit van volledig elektrische voertuigen (EVs) aan een opmars bezig is. Met deze zet hoopt de fabrikant dan ook hybride wagens te promoten als dé brug tussen klassieke wagens en EVs.
Toyota is in het bezit van bijna 24.000 patenten. Dat gaat dan van motoren tot batterijen en alle onderdelen die je je maar kan bedenken. Toyota is ook de producent van de razend populaire Prius, waarvan er al meer dan 13 miljoen exemplaren de deur uitgingen sinds de introductie ervan in 1997.
Toyota liet in een persbericht weten dat het veel verzoeken tot informatie krijgt over sommige van hun elektrische systemen en vindt dan ook dat het tijd is om op het vlak van hybride wagens te gaan samenwerken. Veel van de huidige interesse komt vanuit Chinese bedrijven, die de belangrijkste producent van elektrische wagens ter wereld willen worden tegen 2025. Benieuwd wat Tesla CEO Elon Musk daarover te zeggen heeft.
Toyota heeft tot dusver altijd gezworen bij hybride wagens en heeft bijgevolg nog geen eigen volledige elektrische wagen op de markt gebracht. De reden is echter simpel volgens een recent artikel dat verscheen op Car and Driver: batterijen. Toyota zou de mogelijkheid hebben om jaarlijks zo’n 28.000 batterijen te produceren voor EVs. Met dezelfde capaciteit kan het bedrijf echter ook 1,5 miljoen hybride wagens van een batterij voorzien. De positieve impact op het milieu ligt met andere woorden veel hoger in de tweede situatie (en de impact op de winst waarschijnlijk ook).
Autofabrikant Toyota heeft vandaag bekendgemaakt dat het de wereld toegang gaat geven tot zijn patenten voor hybride wagens en dat tot in het jaar 2030. De technologie van Toyota mag gebruikt worden zonder dat er royalties moeten betaald worden.
Toyota blijft hybride transportmogelijkheden belangrijk vinden, zelfs ten tijde dat de populariteit van volledig elektrische voertuigen (EVs) aan een opmars bezig is. Met deze zet hoopt de fabrikant dan ook hybride wagens te promoten als dé brug tussen klassieke wagens en EVs.
Toyota is in het bezit van bijna 24.000 patenten. Dat gaat dan van motoren tot batterijen en alle onderdelen die je je maar kan bedenken. Toyota is ook de producent van de razend populaire Prius, waarvan er al meer dan 13 miljoen exemplaren de deur uitgingen sinds de introductie ervan in 1997.
Toyota liet in een persbericht weten dat het veel verzoeken tot informatie krijgt over sommige van hun elektrische systemen en vindt dan ook dat het tijd is om op het vlak van hybride wagens te gaan samenwerken. Veel van de huidige interesse komt vanuit Chinese bedrijven, die de belangrijkste producent van elektrische wagens ter wereld willen worden tegen 2025. Benieuwd wat Tesla CEO Elon Musk daarover te zeggen heeft.
Toyota heeft tot dusver altijd gezworen bij hybride wagens en heeft bijgevolg nog geen eigen volledige elektrische wagen op de markt gebracht. De reden is echter simpel volgens een recent artikel dat verscheen op Car and Driver: batterijen. Toyota zou de mogelijkheid hebben om jaarlijks zo’n 28.000 batterijen te produceren voor EVs. Met dezelfde capaciteit kan het bedrijf echter ook 1,5 miljoen hybride wagens van een batterij voorzien. De positieve impact op het milieu ligt met andere woorden veel hoger in de tweede situatie (en de impact op de winst waarschijnlijk ook).