Test

Dit is een popup

Nieuws

Facebook geeft je meer controle over je newsfeed

Facebook gaat volop voor transparantie en voegt daarom meer context toe aan berichten die op het socialmediaplatform geplaatst worden.

Facebook maakt al een tijdje duidelijk dat het meer transparantie wil gaan bieden aan zijn gebruikers en met een nieuwe functie zet het bedrijf alvast een stap in de goede richting. Het gaat om “Why am I seeing this post?” (Waarom zie ik dit bericht?), een functie waarmee je misschien al bekend bent, maar die nu een pak meer informatie moet gaan aanbieden dan voorheen.

Concreet wil Facebook je helpen om de content die verschijnt in je nieuwsfeed beter te verstaan. Dat gaat over berichten van je vrienden, maar ook pagina’s en groepen. Het is de eerste keer dat Facebook in zoveel detail informatie gaat weergeven over berichten. De functie zou vanaf vandaag beschikbaar moeten zijn via het contextmenu dat te vinden is in de rechterbovenhoek van elk bericht. Op het moment van schrijven was dat echter nog niet het geval op de Facebookpagina van deze redacteur.

Daar bovenop gaat Facebook ook een update doorvoeren van “Why am I seeing this ad?” die het nog duidelijk gaat maken waarom je een ad ziet. Momenteel kan je al je interesses en demografische gegevens raadplegen, maar dat wordt uitgebreid met informatie over je persoonlijke data die gebruikt werden en mogelijke marketingpartners van het bedrijf dat je de advertentie toont.

Facebook belooft alvast om dit soort updates in de toekomst te blijven doorvoeren in naam van nog meer transparantie.

 

Facebook maakt al een tijdje duidelijk dat het meer transparantie wil gaan bieden aan zijn gebruikers en met een nieuwe functie zet het bedrijf alvast een stap in de goede richting. Het gaat om “Why am I seeing this post?” (Waarom zie ik dit bericht?), een functie waarmee je misschien al bekend bent, maar die nu een pak meer informatie moet gaan aanbieden dan voorheen.

Concreet wil Facebook je helpen om de content die verschijnt in je nieuwsfeed beter te verstaan. Dat gaat over berichten van je vrienden, maar ook pagina’s en groepen. Het is de eerste keer dat Facebook in zoveel detail informatie gaat weergeven over berichten. De functie zou vanaf vandaag beschikbaar moeten zijn via het contextmenu dat te vinden is in de rechterbovenhoek van elk bericht. Op het moment van schrijven was dat echter nog niet het geval op de Facebookpagina van deze redacteur.

Daar bovenop gaat Facebook ook een update doorvoeren van “Why am I seeing this ad?” die het nog duidelijk gaat maken waarom je een ad ziet. Momenteel kan je al je interesses en demografische gegevens raadplegen, maar dat wordt uitgebreid met informatie over je persoonlijke data die gebruikt werden en mogelijke marketingpartners van het bedrijf dat je de advertentie toont.

Facebook belooft alvast om dit soort updates in de toekomst te blijven doorvoeren in naam van nog meer transparantie.

 

nieuwsfeedsociale media

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!