Tesla’s nieuwe Supercharger laadt dubbel zo snel op
Versie 3 van de Tesla Supercharger heeft een vermogen van 1 megawatt met een pieksnelheid van 250 kW. Dankzij deze specificaties wordt de laadtijd ruim de helft korter, aldus Tesla. Deze belofte hangt samen met het feit dat stroom niet langer gedeeld wordt. Als er nu meerdere Tesla’s aan een oplaadpunt hangen, wordt de stroom verdeeld. Met de nieuwe generatie Superchargers is dat niet langer het geval.
Tesla heeft wereldwijd zo’n 12.000 Superchargers in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer dan 99 procent van de bevolking in de Verenigde Staten wordt gedekt door het netwerk en Tesla verwacht een gelijkaardige dekking in Europa tegen het einde van 2019. In China wordt ruim 90% van de bevolking gedekt door het netwerk van oplaadpunten. In amper 5 minuten kan je zo terug 120 kilometer verder.
Tesla rolt ook een nieuwe functionaliteit uit genaamd On-Route Battery Warmup. Wanneer je navigatie naar een oplaadpunt instelt, zal de wagen automatisch de batterij voorverwarmen tot een bepaalde temperatuur. Er is namelijk een specifieke temperatuur waarbij de batterij het efficiëntst kan worden opgeladen. Die functionaliteit zou begin volgende week moeten worden uitgerold.
In de aankomende weken wordt de laadsnelheid van de 12.000 V2 Superchargers ook opgetrokken naar 145 kW. De nieuwe generatie oplaadpunten wordt eerst geïntroduceerd in de Bay Area voor leden van het Early Access programma van Tesla. In kwartaal 4 van 2019 zouden de nieuwe oplaadpunten dan ook in Europa moeten verschijnen. V3 Supercharging is op dit moment voorbehouden voor de Model 3. De laadsnelheden van de Model S en X worden in de komende maanden ook opgetrokken via software-updates.
Versie 3 van de Tesla Supercharger heeft een vermogen van 1 megawatt met een pieksnelheid van 250 kW. Dankzij deze specificaties wordt de laadtijd ruim de helft korter, aldus Tesla. Deze belofte hangt samen met het feit dat stroom niet langer gedeeld wordt. Als er nu meerdere Tesla’s aan een oplaadpunt hangen, wordt de stroom verdeeld. Met de nieuwe generatie Superchargers is dat niet langer het geval.
Tesla heeft wereldwijd zo’n 12.000 Superchargers in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer dan 99 procent van de bevolking in de Verenigde Staten wordt gedekt door het netwerk en Tesla verwacht een gelijkaardige dekking in Europa tegen het einde van 2019. In China wordt ruim 90% van de bevolking gedekt door het netwerk van oplaadpunten. In amper 5 minuten kan je zo terug 120 kilometer verder.
Tesla rolt ook een nieuwe functionaliteit uit genaamd On-Route Battery Warmup. Wanneer je navigatie naar een oplaadpunt instelt, zal de wagen automatisch de batterij voorverwarmen tot een bepaalde temperatuur. Er is namelijk een specifieke temperatuur waarbij de batterij het efficiëntst kan worden opgeladen. Die functionaliteit zou begin volgende week moeten worden uitgerold.
In de aankomende weken wordt de laadsnelheid van de 12.000 V2 Superchargers ook opgetrokken naar 145 kW. De nieuwe generatie oplaadpunten wordt eerst geïntroduceerd in de Bay Area voor leden van het Early Access programma van Tesla. In kwartaal 4 van 2019 zouden de nieuwe oplaadpunten dan ook in Europa moeten verschijnen. V3 Supercharging is op dit moment voorbehouden voor de Model 3. De laadsnelheden van de Model S en X worden in de komende maanden ook opgetrokken via software-updates.