Test

Dit is een popup

De Polestar 2 is een Tesla-killer

Volvo’s elektrische dochtermerk, Polestar, neemt het duidelijk op tegen de Tesla Model 3 met de aankondiging van hun Polestar 2.

De twee elektromotoren zorgen voor een vermogen van 300 kW, wat overeenkomt met 408 pk en 660 Nm. Die paardenkracht trekt de Polestar 2 in minder dan vijf seconden naar 100 km/u. De vijfdeurs fastback beschikt over een batterij van 78 kWh, goed voor een bereik van 500 kilometer. Zoals bij vele andere elektrische wagens zit de batterij ook hier weggewerkt in de vloer zodat je er verder geen last van hebt.

De Polestar 2 is een van de eerste auto’s met een 11-inch infotainment systeem dat volledig draait op Android. Zo zijn applicaties zoals Google Assistant, Google Maps (met ondersteuning voor elektrische wagens) en de Google Play Store meteen te gebruiken. Verder biedt de wagen een nauwe integratie met de telefoon van de gebruiker. Zo start de wagen bijvoorbeeld wanneer de bestuurder op de stoel plaatsneemt en de auto de telefoon detecteert. Bovendien kunnen de antennes van de Polestar 2 nauwkeurig meten waar de bestuurder zich precies bevindt. Wanneer de bestuurder zich binnen 1,5 meter van de auto bevindt, wordt hij automatisch ontgrendelt.

Net zoals de eerste Polestar, blijft de Polestar 2 ook enkel online te verkrijgen. De wagen zal voor het eerst in levende lijve te zien zijn op het autosalon van Genève begin maart. De productie zal vervolgens starten in 2020 in China.

De Polestar 2 heeft een adviesprijs van € 39.900, maar als je de “Launch Edition” wil kopen tijdens het eerste productiejaar, zal je er € 59.900 voor moeten neertellen. België en Nederland zijn een van de eerste landen waar de wagen beschikbaar komt, samen met China, de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, Noorwegen, Zweden en Groot-Brittannië. Andere landen zullen de wagen krijgen op een latere datum.

De twee elektromotoren zorgen voor een vermogen van 300 kW, wat overeenkomt met 408 pk en 660 Nm. Die paardenkracht trekt de Polestar 2 in minder dan vijf seconden naar 100 km/u. De vijfdeurs fastback beschikt over een batterij van 78 kWh, goed voor een bereik van 500 kilometer. Zoals bij vele andere elektrische wagens zit de batterij ook hier weggewerkt in de vloer zodat je er verder geen last van hebt.

De Polestar 2 is een van de eerste auto’s met een 11-inch infotainment systeem dat volledig draait op Android. Zo zijn applicaties zoals Google Assistant, Google Maps (met ondersteuning voor elektrische wagens) en de Google Play Store meteen te gebruiken. Verder biedt de wagen een nauwe integratie met de telefoon van de gebruiker. Zo start de wagen bijvoorbeeld wanneer de bestuurder op de stoel plaatsneemt en de auto de telefoon detecteert. Bovendien kunnen de antennes van de Polestar 2 nauwkeurig meten waar de bestuurder zich precies bevindt. Wanneer de bestuurder zich binnen 1,5 meter van de auto bevindt, wordt hij automatisch ontgrendelt.

Net zoals de eerste Polestar, blijft de Polestar 2 ook enkel online te verkrijgen. De wagen zal voor het eerst in levende lijve te zien zijn op het autosalon van Genève begin maart. De productie zal vervolgens starten in 2020 in China.

De Polestar 2 heeft een adviesprijs van € 39.900, maar als je de “Launch Edition” wil kopen tijdens het eerste productiejaar, zal je er € 59.900 voor moeten neertellen. België en Nederland zijn een van de eerste landen waar de wagen beschikbaar komt, samen met China, de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, Noorwegen, Zweden en Groot-Brittannië. Andere landen zullen de wagen krijgen op een latere datum.

Connected CarPolestarPolestar 2volvo

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!