Dropbox neemt digitaal handtekenplatform HelloSign over
Binnen bedrijven worden er vaak documenten rondgestuurd die moeten worden ondertekend. Zeker nu er ook steeds meer op verschillende locaties wordt gewerkt, is er dus nood aan oplossingen die het ondertekenen van documenten vereenvoudigen. Dit is precies het doel van HelloSign.
HelloSign is niet volledig nieuw bij Dropbox. Eerder werkten de twee bedrijven al samen in de vorm van ‘Dropbox Extensions’. Dropbox was zo enthousiast over de implementatie dat ze HelloSign opkochten. Dropbox betaalt er 230 miljoen dollar voor (omgerekend is dat een kleine 202 miljoen euro), de grootste aankoop ooit van het platform.
Met de aankoop vormt Dropbox zo een nieuwe concurrent voor Adobe en DocuSign die gelijkaardige functionaliteiten aanbieden. Voorlopig blijft HelloSign de gewoonlijke activiteiten hervatten. Het platform blijft dus onafhankelijk werken en zal eveneens de integraties met andere elektronische eSignature providers onderhouden. Dropbox zal in eerste instantie vooral proberen om meer mensen naar HelloSign te loodsen. Hellosign heeft momenteel zo’n 80.000 klanten.
Binnen bedrijven worden er vaak documenten rondgestuurd die moeten worden ondertekend. Zeker nu er ook steeds meer op verschillende locaties wordt gewerkt, is er dus nood aan oplossingen die het ondertekenen van documenten vereenvoudigen. Dit is precies het doel van HelloSign.
HelloSign is niet volledig nieuw bij Dropbox. Eerder werkten de twee bedrijven al samen in de vorm van ‘Dropbox Extensions’. Dropbox was zo enthousiast over de implementatie dat ze HelloSign opkochten. Dropbox betaalt er 230 miljoen dollar voor (omgerekend is dat een kleine 202 miljoen euro), de grootste aankoop ooit van het platform.
Met de aankoop vormt Dropbox zo een nieuwe concurrent voor Adobe en DocuSign die gelijkaardige functionaliteiten aanbieden. Voorlopig blijft HelloSign de gewoonlijke activiteiten hervatten. Het platform blijft dus onafhankelijk werken en zal eveneens de integraties met andere elektronische eSignature providers onderhouden. Dropbox zal in eerste instantie vooral proberen om meer mensen naar HelloSign te loodsen. Hellosign heeft momenteel zo’n 80.000 klanten.