Waymo breidt uit naar Michigan
Waymo, een dochterbedrijf van Alphabet, het concern dat ook zoekgigant Google onder zijn vleugels heeft, gaat uitbreiden. Het bedrijf wil zich meerbepaald sterker vestigen in Michigan, de Amerikaanse staat die synoniem staat voor de Amerikaanse auto-industrie.
Die staat pompt nu dus ook 8 miljoen dollar in heel het project. De komst van een Waymo-fabriek zou namelijk heel wat nieuwe jobs inhouden voor de staat in de Amerikaanse Midwest-regio. Onder de deal tussen Waymo en de Amerikaanse staat Michigan, gaat Waymo ermee akkoord om ten minste 100 nieuwe jobs te creeëren. Michigan zal de beloofde 8 miljoen dollar enkel verstrekken als dat minimumaantal ook effectief behaald wordt. De totale investering in de fabriek bedraagt 13,6 miljoen dollar.
Waymo maakt nu voor de komende vijf jaar plannen voor een heuse autofabriek met 400 werknemers. De zet duidt erop dat het bedrijf zich steeds meer wil toespitsen op autonome wagens en dat het ook meer controle wil verkrijgen over het productieproces. De fabriek zou volledig operationeel moeten zijn tegen het einde van 2021.
Waymo maakt, voor alle duidelijkheid, zelf geen auto’s. Het zusterbedrijf van Google zal onder andere samenwerken met de Canadese autofabrikant Magna om de zelfrijdende software te integreren in de carrosserie van de wagens. Waymo zal dus geen eigen auto’s produceren en zal waarschijnlijk met toeleveringen werken.
Waymo, een dochterbedrijf van Alphabet, het concern dat ook zoekgigant Google onder zijn vleugels heeft, gaat uitbreiden. Het bedrijf wil zich meerbepaald sterker vestigen in Michigan, de Amerikaanse staat die synoniem staat voor de Amerikaanse auto-industrie.
Die staat pompt nu dus ook 8 miljoen dollar in heel het project. De komst van een Waymo-fabriek zou namelijk heel wat nieuwe jobs inhouden voor de staat in de Amerikaanse Midwest-regio. Onder de deal tussen Waymo en de Amerikaanse staat Michigan, gaat Waymo ermee akkoord om ten minste 100 nieuwe jobs te creeëren. Michigan zal de beloofde 8 miljoen dollar enkel verstrekken als dat minimumaantal ook effectief behaald wordt. De totale investering in de fabriek bedraagt 13,6 miljoen dollar.
Waymo maakt nu voor de komende vijf jaar plannen voor een heuse autofabriek met 400 werknemers. De zet duidt erop dat het bedrijf zich steeds meer wil toespitsen op autonome wagens en dat het ook meer controle wil verkrijgen over het productieproces. De fabriek zou volledig operationeel moeten zijn tegen het einde van 2021.
Waymo maakt, voor alle duidelijkheid, zelf geen auto’s. Het zusterbedrijf van Google zal onder andere samenwerken met de Canadese autofabrikant Magna om de zelfrijdende software te integreren in de carrosserie van de wagens. Waymo zal dus geen eigen auto’s produceren en zal waarschijnlijk met toeleveringen werken.