Verizon en Disney starten samenwerking op omtrent 5G-entertainment
Overal ter wereld lijken de voorbereidingen voor de nieuwe 5G-internetverbinding van start te gaan. In het ene land gebeurt dit al sneller dan het andere, waarbij de VS een van de landen is waar er klaarblijkelijk hard gewerkt wordt aan een 5G-strategie. Op CES liet de Amerikaanse telecomprovider Verizon weten dat het een samenwerking is opgestart met niemand minder dan Disney om manieren te creëren waarmee 5G ingezet kan worden voor media en entertainment.
Deze samenwerking is opgestart zodat de connectiviteit van het 5G-netwerk aangeleverd kan worden aan de gehele werking van Disney. Volgens de Amerikaanse nieuwswebsite Variety geeft deze deal Disney toegang tot de 5G-breedband van Verizon, waarmee datasnelheden behaald worden die oplopen tot 10 gigabits per seconde.
Hoofd marketing officer van Verizon, Diego Scotty, deelde mee dat dit mogelijk de toekomst van films en entertainment kan veranderen. Hier komt nog bij dat het bedrijf ook een deal heeft gemaakt met The New York Times om 5G te kunnen inzetten voor de journalistiek, maar precieze details over die deal ontbreken momenteel.
Aangezien 5G-technologie steeds dichterbij lijkt te komen, zijn dergelijke samenwerkingen geen enorme verrassing meer. Iedereen wil zo snel mogelijk kunnen experimenteren en voordeel halen uit de technologie om razendsnel uit te startblokken te schieten, wanneer de verbinding beschikbaar wordt gemaakt voor het grote publiek.
Overal ter wereld lijken de voorbereidingen voor de nieuwe 5G-internetverbinding van start te gaan. In het ene land gebeurt dit al sneller dan het andere, waarbij de VS een van de landen is waar er klaarblijkelijk hard gewerkt wordt aan een 5G-strategie. Op CES liet de Amerikaanse telecomprovider Verizon weten dat het een samenwerking is opgestart met niemand minder dan Disney om manieren te creëren waarmee 5G ingezet kan worden voor media en entertainment.
Deze samenwerking is opgestart zodat de connectiviteit van het 5G-netwerk aangeleverd kan worden aan de gehele werking van Disney. Volgens de Amerikaanse nieuwswebsite Variety geeft deze deal Disney toegang tot de 5G-breedband van Verizon, waarmee datasnelheden behaald worden die oplopen tot 10 gigabits per seconde.
Hoofd marketing officer van Verizon, Diego Scotty, deelde mee dat dit mogelijk de toekomst van films en entertainment kan veranderen. Hier komt nog bij dat het bedrijf ook een deal heeft gemaakt met The New York Times om 5G te kunnen inzetten voor de journalistiek, maar precieze details over die deal ontbreken momenteel.
Aangezien 5G-technologie steeds dichterbij lijkt te komen, zijn dergelijke samenwerkingen geen enorme verrassing meer. Iedereen wil zo snel mogelijk kunnen experimenteren en voordeel halen uit de technologie om razendsnel uit te startblokken te schieten, wanneer de verbinding beschikbaar wordt gemaakt voor het grote publiek.