Test

Dit is een popup

YouTube waarschuwt creators voor daling abonnees door verwijderen spam-accounts

YouTube Chats - Featured
YouTube heeft net als elk ander groot platform last van spamaccounts – al bleek een fout in een systeem ervoor te zorgen dat deze niet verwijderd werden. Het platform gaat de accounts nu alsnog verwijderen.

Ook een platform zoals YouTube wordt veel geplaagd door nepaccounts die enkel abonnee zijn van een kanaal, maar verder nooit van YouTube gebruikmaken. Tegelijkertijd verspreiden veel van deze accounts spam in de berichten onder video’s, wat de algehele gebruikerservaring van het platform er ook niet op verbetert. Het platform geeft nu aan in een bericht dat het deze spamaccounts zo snel mogelijk zal aanpakken. Op donderdag 13 en vrijdag 14 december worden alle werkzaamheden omtrent de spamaccounts afgerond, aldus YouTube – daarna is dus ook makkelijker om te zien wat de effecten zijn voor creators, die alvast door YouTube gewaarschuwd zijn.

Met deze acties hoopt YouTube zijn platform tot een eerlijker speelveld om te vormen; spamaccounts worden namelijk vaak gebruikt om creators groter en belangrijker te laten lijken dan ze daadwerkelijk zijn. Het platform geeft aan standaard al veel spamaccounts te verwijderen, maar dat er door een fout in het systeem voor een korte tijd niet alle spamaccounts verwijderd zijn:We regularly verify the legitimacy of accounts and actions on your YouTube channel. We’ve recently identified and fixed an issue that caused some spam not to be removed.” Grote accounts zoals PewDiePie en T-Series, die midden in een gevecht zitten om de meeste abonnees voor zich te winnen, zullen er zeker een daling van ondervinden – al zijn de kleinere creators mogelijk nog wel de grootste slachtoffers van het verwijderen van de spamaccounts.

Geen of minder verdiensten

Het nadeel voor de kleinere accounts is namelijk dat ze mogelijk onder de kritieke grens komen bij YouTube om verdiensten te krijgen voor de video’s – door het plaatsen van advertenties. Als creators onder de 1.000 abonnees komen, vallen ze buiten het YouTube Partner Program (YPP), het platform raadt de creators aan om zich weer aan te melden als ze weer voldoende abonnees hebben verkregen: Channels that had a high percentage of spam and fall below 1,000 subscribers will no longer meet the minimum requirement for YPP and will be removed from the program.  They are encouraged to reapply once they’ve rebuilt their subscribers organically.” Of een creator ‘slachtoffer’ is geworden van het verwijderen van spamaccounts is binnenkort terug te vinden in YouTube Studio, het platform zal banners plaatsen om de creators van de actie op zijn of haar kanaal de hoogte te stellen.

Ook een platform zoals YouTube wordt veel geplaagd door nepaccounts die enkel abonnee zijn van een kanaal, maar verder nooit van YouTube gebruikmaken. Tegelijkertijd verspreiden veel van deze accounts spam in de berichten onder video’s, wat de algehele gebruikerservaring van het platform er ook niet op verbetert. Het platform geeft nu aan in een bericht dat het deze spamaccounts zo snel mogelijk zal aanpakken. Op donderdag 13 en vrijdag 14 december worden alle werkzaamheden omtrent de spamaccounts afgerond, aldus YouTube – daarna is dus ook makkelijker om te zien wat de effecten zijn voor creators, die alvast door YouTube gewaarschuwd zijn.

Met deze acties hoopt YouTube zijn platform tot een eerlijker speelveld om te vormen; spamaccounts worden namelijk vaak gebruikt om creators groter en belangrijker te laten lijken dan ze daadwerkelijk zijn. Het platform geeft aan standaard al veel spamaccounts te verwijderen, maar dat er door een fout in het systeem voor een korte tijd niet alle spamaccounts verwijderd zijn:We regularly verify the legitimacy of accounts and actions on your YouTube channel. We’ve recently identified and fixed an issue that caused some spam not to be removed.” Grote accounts zoals PewDiePie en T-Series, die midden in een gevecht zitten om de meeste abonnees voor zich te winnen, zullen er zeker een daling van ondervinden – al zijn de kleinere creators mogelijk nog wel de grootste slachtoffers van het verwijderen van de spamaccounts.

Geen of minder verdiensten

Het nadeel voor de kleinere accounts is namelijk dat ze mogelijk onder de kritieke grens komen bij YouTube om verdiensten te krijgen voor de video’s – door het plaatsen van advertenties. Als creators onder de 1.000 abonnees komen, vallen ze buiten het YouTube Partner Program (YPP), het platform raadt de creators aan om zich weer aan te melden als ze weer voldoende abonnees hebben verkregen: Channels that had a high percentage of spam and fall below 1,000 subscribers will no longer meet the minimum requirement for YPP and will be removed from the program.  They are encouraged to reapply once they’ve rebuilt their subscribers organically.” Of een creator ‘slachtoffer’ is geworden van het verwijderen van spamaccounts is binnenkort terug te vinden in YouTube Studio, het platform zal banners plaatsen om de creators van de actie op zijn of haar kanaal de hoogte te stellen.

Creatorsontspanningspamyoutube

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!