YouTube Premium zal minder exclusieve voordelen geven
Momenteel kan je op YouTube bepaalde series en films enkel bekijken als je beschikt over YouTube Premium. Dit abonnement kost je hier 11,99 euro per maand en geeft je toegang tot exclusieve series en films geproduceerd door het bedrijf zelf, de zogenaamde YouTube Originals. Daarbovenop wordt het gehele platform advertentievrij en krijg je toegang tot YouTube Music, wat vergelijkbaar is met Spotify.
YouTube heeft nu echter besloten om tegen 2020 enkele van deze voordelen minder exclusief te maken. Kijkers zonder abonnement hebben op dit moment op geen enkele manier toegang tot de YouTube Originals. Vanaf 2020 zullen bepaalde shows en films toegankelijk zijn voor iedereen mits ze overweg kunnen met enkele advertenties die zullen verschijnen bij het kijken.
Over het huidige succes van YouTube Premium, dat intussen in 29 landen beschikbaar is, valt jammer genoeg niets te vertellen. Het bedrijf heeft namelijk nog geen enkel woord gezegd over abonneecijfers noch op globaal niveau noch voor bepaalde landen in het bijzonder.
YouTube zelf zegt dat deze strategie een manier is om de globale tevredenheid bij zijn gebruikers te verbeteren en om hen warm te maken voor de Originals-content. Adverteerders zouden daarnaast ook geïnteresseerd zijn om reclame te maken bij specifieke content. Deze zet geeft het bedrijf tot slot ook meer flexibiliteit op het vlak van marketingstrategieën.
Momenteel kan je op YouTube bepaalde series en films enkel bekijken als je beschikt over YouTube Premium. Dit abonnement kost je hier 11,99 euro per maand en geeft je toegang tot exclusieve series en films geproduceerd door het bedrijf zelf, de zogenaamde YouTube Originals. Daarbovenop wordt het gehele platform advertentievrij en krijg je toegang tot YouTube Music, wat vergelijkbaar is met Spotify.
YouTube heeft nu echter besloten om tegen 2020 enkele van deze voordelen minder exclusief te maken. Kijkers zonder abonnement hebben op dit moment op geen enkele manier toegang tot de YouTube Originals. Vanaf 2020 zullen bepaalde shows en films toegankelijk zijn voor iedereen mits ze overweg kunnen met enkele advertenties die zullen verschijnen bij het kijken.
Over het huidige succes van YouTube Premium, dat intussen in 29 landen beschikbaar is, valt jammer genoeg niets te vertellen. Het bedrijf heeft namelijk nog geen enkel woord gezegd over abonneecijfers noch op globaal niveau noch voor bepaalde landen in het bijzonder.
YouTube zelf zegt dat deze strategie een manier is om de globale tevredenheid bij zijn gebruikers te verbeteren en om hen warm te maken voor de Originals-content. Adverteerders zouden daarnaast ook geïnteresseerd zijn om reclame te maken bij specifieke content. Deze zet geeft het bedrijf tot slot ook meer flexibiliteit op het vlak van marketingstrategieën.