Test

Dit is een popup

Disney+ streamingdienst komt eind 2019

De nieuwe streamingdienst van Disney heeft nu ook een naam. Disney+ komt er volgend jaar aan en belooft een verzameling van populaire titels te worden.

De entertainment industrie doet het goed dit jaar en daar heeft ook Disney van kunnen meegenieten. Het bedrijf zag populaire franchises zoals Star Wars, Marvel, National Geographic en Pixar miljarden in omzet genereren. Het perfecte moment dus om ook officieel aan te kondigen dat Disney’s eigen streamingdienst, Disney+, er aan komt tegen eind 2019.

De goede prestatie van Disney’s studio-entertainment afdeling in het laatste kwartaal van Disney’s fiscale jaar (dat eindigde op 29 september) was te danken aan de release van de films Ant-Man and the Wasp en Incredibles 2, die voor een groot deel verantwoordelijk waren voor de stijging in omzet met 50 procent naar 1,9 miljard euro ten opzichte van het vorige kwartaal, waarin de enige film Cars 3 was.

Voor Disney’s medianetwerk, bestaande uit onder andere het Disney Channel en sportzender ESPN, was er een stijging van 9 procent te melden naar een totaalomzet van 5,3 miljard euro. Disney’s divisie die zich richt op TV series mocht dan weer 21 procent extra rapporteren dankzij twee Marvel series en de populaire serie Black-ish, voor een totaal van 1,6 miljard euro.

Disney heeft Netflix met andere woorden niet langer nodig om zijn content te verdelen en zal het vanaf eind 2019 dus zonder de streaming gigant gaan doen en er direct mee gaan concurreren. Of Disney+ op continue basis nieuwe content kan aanbieden zoals Netflix dat doet, is de vraag, maar met nieuwe Marvel series en Star Wars content op de planning, doen ze alvast heel goed hun best.

Over de prijs van Disney+ is nog niets bekend, maar verwacht wordt dat deze in lijn zal liggen met die van Netflix en dus rond de 10 euro per maand zal zijn.

De entertainment industrie doet het goed dit jaar en daar heeft ook Disney van kunnen meegenieten. Het bedrijf zag populaire franchises zoals Star Wars, Marvel, National Geographic en Pixar miljarden in omzet genereren. Het perfecte moment dus om ook officieel aan te kondigen dat Disney’s eigen streamingdienst, Disney+, er aan komt tegen eind 2019.

De goede prestatie van Disney’s studio-entertainment afdeling in het laatste kwartaal van Disney’s fiscale jaar (dat eindigde op 29 september) was te danken aan de release van de films Ant-Man and the Wasp en Incredibles 2, die voor een groot deel verantwoordelijk waren voor de stijging in omzet met 50 procent naar 1,9 miljard euro ten opzichte van het vorige kwartaal, waarin de enige film Cars 3 was.

Voor Disney’s medianetwerk, bestaande uit onder andere het Disney Channel en sportzender ESPN, was er een stijging van 9 procent te melden naar een totaalomzet van 5,3 miljard euro. Disney’s divisie die zich richt op TV series mocht dan weer 21 procent extra rapporteren dankzij twee Marvel series en de populaire serie Black-ish, voor een totaal van 1,6 miljard euro.

Disney heeft Netflix met andere woorden niet langer nodig om zijn content te verdelen en zal het vanaf eind 2019 dus zonder de streaming gigant gaan doen en er direct mee gaan concurreren. Of Disney+ op continue basis nieuwe content kan aanbieden zoals Netflix dat doet, is de vraag, maar met nieuwe Marvel series en Star Wars content op de planning, doen ze alvast heel goed hun best.

Over de prijs van Disney+ is nog niets bekend, maar verwacht wordt dat deze in lijn zal liggen met die van Netflix en dus rond de 10 euro per maand zal zijn.

businessdisneyentertainmentmarvelnetflixstar warsstreaming

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!