Test

Dit is een popup

Snapchat komt met eigen dagelijkse series

Snapchat Snap Originals
Snap Originals is de verzamelnaam voor de nieuwe series die Snapchat aan zijn gebruikers gaat aanbieden. Netflix, maar dan kort en verticaal.

In een poging om relevant te blijven terwijl het bedrijf steeds meer marktaandeel verliest aan Instagram, komt Snapchat nu met originele, scripted content, ook wel mobiele TV genoemd. Het gaat om 12 nieuwe series in verschillende genres, van drama en horror tot komedies en docu-series. De nieuwe contentline-up moet natuurlijk opvallen tussen de huidige spam aan celebrity nieuwsvideo’s in Discover en daarom krijgt ze de naam Snap Originals mee.

Snap, het beursgenoteerde moederbedrijf van Snapchat, hoopt met deze originele content een echte relatie op te bouwen met zijn kijkers, aldus Sean Mills, head of original content bij het bedrijf. Dit wil het doen door je geen video’s voor te schotelen op basis van views, zoals YouTube en Instagram dat doen, maar met kwalitatieve content.

Nieuwe afleveringen zullen zo’n 5 minuten duren en dagelijks beschikbaar komen, een distributiewijze die in het verleden al heeft gewerkt voor andere shows op het platform, aldus Mills. Uiteraard bekijk je ze verticaal, zoals dat hoort op Snapchat. Elke serie zal zo’n acht tot twaalf afleveringen krijgen en daarna vervangen worden door iets nieuws. Een hele uitdaging dus voor Snap, maar aan getalenteerde schrijvers alvast geen gebrek. Eén van hen is bijvoorbeeld Tessa Leigh Williams, die meewerkte aan de populaire Netflix-serie Riverdale.

Natuurlijk kan je wel wat advertenties verwachten in ruil voor deze “gratis” content. Het zou in dit geval gaan over ads van zes seconden, die je helaas niet kan overslaan. Om de Snap Originals te promoten, voorziet Snapchat enkele augmented reality ervaringen door middel van speciale lenzen, waarmee je scènes kan binnenstappen, verkennen en (natuurlijk) delen.

De eerste series gaan in première op 10 oktober.

In een poging om relevant te blijven terwijl het bedrijf steeds meer marktaandeel verliest aan Instagram, komt Snapchat nu met originele, scripted content, ook wel mobiele TV genoemd. Het gaat om 12 nieuwe series in verschillende genres, van drama en horror tot komedies en docu-series. De nieuwe contentline-up moet natuurlijk opvallen tussen de huidige spam aan celebrity nieuwsvideo’s in Discover en daarom krijgt ze de naam Snap Originals mee.

Snap, het beursgenoteerde moederbedrijf van Snapchat, hoopt met deze originele content een echte relatie op te bouwen met zijn kijkers, aldus Sean Mills, head of original content bij het bedrijf. Dit wil het doen door je geen video’s voor te schotelen op basis van views, zoals YouTube en Instagram dat doen, maar met kwalitatieve content.

Nieuwe afleveringen zullen zo’n 5 minuten duren en dagelijks beschikbaar komen, een distributiewijze die in het verleden al heeft gewerkt voor andere shows op het platform, aldus Mills. Uiteraard bekijk je ze verticaal, zoals dat hoort op Snapchat. Elke serie zal zo’n acht tot twaalf afleveringen krijgen en daarna vervangen worden door iets nieuws. Een hele uitdaging dus voor Snap, maar aan getalenteerde schrijvers alvast geen gebrek. Eén van hen is bijvoorbeeld Tessa Leigh Williams, die meewerkte aan de populaire Netflix-serie Riverdale.

Natuurlijk kan je wel wat advertenties verwachten in ruil voor deze “gratis” content. Het zou in dit geval gaan over ads van zes seconden, die je helaas niet kan overslaan. Om de Snap Originals te promoten, voorziet Snapchat enkele augmented reality ervaringen door middel van speciale lenzen, waarmee je scènes kan binnenstappen, verkennen en (natuurlijk) delen.

De eerste series gaan in première op 10 oktober.

ontspanningsnapSnap Originalssnapchat

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!