Test

Dit is een popup

Facebook-rivaal Path stopt ermee

Een echte concurrent voor Facebook is Path nooit geweest. Het 8 jaar oude platform wordt dan ook offline gehaald in oktober.

Acht jaar geleden werd het sociale platform Path in het leven geroepen. Het platform begon toen als een soort van privéplatform waar je slechts 50 vrienden kon hebben, al werd die limiet uiteindelijk verwijderd. De website was verder vooral “bekend” door de introductie van de sticker emoji’s die Facebook uiteindelijk heeft overgenomen (evenals de nieuwe manieren om berichten te liken). Het succes van het platform was echter nooit enorm, waardoor er nu een einde komt aan het verhaal.

Op zijn hoogtepunt had Path zo’n 15 miljoen gebruikers wereldwijd. De startup wist ook $55 miljoen te verzamelen door investeerders waarbij enkele bekende namen zaten uit Silicon Valley zoals Index en Redpoint. Het bleek dus moeilijker dan gedacht om een nieuw sociale-mediaplatform te creëren dat kon blijven bestaan, zeker als je weet dat Facebook momenteel 1,5 miljard gebruikers telt.

In 2015 werd het platform nog overgekocht door Kakao in Korea, omdat het voordeel wou halen uit de 4 miljoen Indonesische gebruikers van het platform. Aangezien Path binnenkort ophoudt te bestaan, kunnen we gerust zeggen dat het plan niet afliep zoals gepland. Drie jaar na de overname trekt Kakao dus de stekker uit het project.

Tot slot verdwijnt de app uit de App Store en Google Play op 1 oktober. Huidige gebruikers kunnen nog tot 18 oktober gebruik maken van de app en kunnen hier ook hun data nog downloaden. Na die dag komt het onherroepelijke einde van het platform.

Acht jaar geleden werd het sociale platform Path in het leven geroepen. Het platform begon toen als een soort van privéplatform waar je slechts 50 vrienden kon hebben, al werd die limiet uiteindelijk verwijderd. De website was verder vooral “bekend” door de introductie van de sticker emoji’s die Facebook uiteindelijk heeft overgenomen (evenals de nieuwe manieren om berichten te liken). Het succes van het platform was echter nooit enorm, waardoor er nu een einde komt aan het verhaal.

Op zijn hoogtepunt had Path zo’n 15 miljoen gebruikers wereldwijd. De startup wist ook $55 miljoen te verzamelen door investeerders waarbij enkele bekende namen zaten uit Silicon Valley zoals Index en Redpoint. Het bleek dus moeilijker dan gedacht om een nieuw sociale-mediaplatform te creëren dat kon blijven bestaan, zeker als je weet dat Facebook momenteel 1,5 miljard gebruikers telt.

In 2015 werd het platform nog overgekocht door Kakao in Korea, omdat het voordeel wou halen uit de 4 miljoen Indonesische gebruikers van het platform. Aangezien Path binnenkort ophoudt te bestaan, kunnen we gerust zeggen dat het plan niet afliep zoals gepland. Drie jaar na de overname trekt Kakao dus de stekker uit het project.

Tot slot verdwijnt de app uit de App Store en Google Play op 1 oktober. Huidige gebruikers kunnen nog tot 18 oktober gebruik maken van de app en kunnen hier ook hun data nog downloaden. Na die dag komt het onherroepelijke einde van het platform.

ontspanningpathverwijdering

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!