Instagram komt met app speciaal voor shopping
Volgens anonieme bronnen van The Verge komt Instagram binnenkort met een app speciaal voor shopping. De app zou de toepasselijk naam Instagram Shopping krijgen en laat de gebruiker toe om direct producten aan te kopen van merken die hij of zij volgt op Instagram.
Wanneer de app uitkomt is nog niet bekend, maar ze zou alvast goed gepositioneerd zijn om de uitbreiding van Instagram in e-commerce zo vlot mogelijk te laten verlopen. Neem dit allemaal met een korreltje zout natuurlijk, want het kan nog altijd dat de app op het laatste moment wordt afgevoerd.
Facebook kwam in het verleden al met tools die het verkopers makkelijker moet maken om hun producten aan de man te brengen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een product aan een post toe te voegen. Dat Instagram zich nu ook op e-commerce gaat richten, is dus geen verrassing. Volgens Facebook COO Sheryl Sandberg hebben meer dan 25 miljoen bedrijven immers al een account op het platform en 2 miljoen daarvan adverteren actief. 80% van de gebruikers volgt minstens 1 van deze bedrijven.
In het verleden kwam Instagram in de app zelf al met nieuwe mogelijkheden om het shoppen makkelijker te maken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om meer informatie over een product te krijgen door op een foto te tikken en kan je eenvoudig naar een winkelpagina doorlinken vanuit Instagram Stories.
Volgens anonieme bronnen van The Verge komt Instagram binnenkort met een app speciaal voor shopping. De app zou de toepasselijk naam Instagram Shopping krijgen en laat de gebruiker toe om direct producten aan te kopen van merken die hij of zij volgt op Instagram.
Wanneer de app uitkomt is nog niet bekend, maar ze zou alvast goed gepositioneerd zijn om de uitbreiding van Instagram in e-commerce zo vlot mogelijk te laten verlopen. Neem dit allemaal met een korreltje zout natuurlijk, want het kan nog altijd dat de app op het laatste moment wordt afgevoerd.
Facebook kwam in het verleden al met tools die het verkopers makkelijker moet maken om hun producten aan de man te brengen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een product aan een post toe te voegen. Dat Instagram zich nu ook op e-commerce gaat richten, is dus geen verrassing. Volgens Facebook COO Sheryl Sandberg hebben meer dan 25 miljoen bedrijven immers al een account op het platform en 2 miljoen daarvan adverteren actief. 80% van de gebruikers volgt minstens 1 van deze bedrijven.
In het verleden kwam Instagram in de app zelf al met nieuwe mogelijkheden om het shoppen makkelijker te maken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om meer informatie over een product te krijgen door op een foto te tikken en kan je eenvoudig naar een winkelpagina doorlinken vanuit Instagram Stories.