BMW bouwt nieuw Driving Simulation Centre voor ontwikkeling van autonome rijtechnologie
Over een goede twee jaar kunnen we het nieuwe Driving Simulation Centre van BMW Group terugvinden in München. Dit centrum wordt de meest geavanceerde faciliteit ter wereld waar rijsituaties gesimuleerd zullen worden. Het gebouw biedt unieke mogelijkheden voor virtuele testen van moderne rijhulpsystemen en andere rijtechnologie. De bouw van dit centrum behoort tot een groter plan van BMW om te innoveren op het vlak van autonome rijtechnologie.
Een belangrijk stukje nieuwe technologie in de faciliteit is de “high-fidelity simulator”. Hiermee kunnen de bewegingen van een wagen getest worden alsof die zich op een echte weg bevond. Ook verkeerssituaties kunnen nagebootst worden in deze simuleermachine. Op deze manier kunnen autonome wagens voorbereid worden op echte rijsituaties op de openbare weg en het verkeer zonder daarvoor meteen op de baan te moeten. Verder wil BMW niet alleen hun ontwikkelaars inschakelen bij deze rijtesten, maar ook professionele chauffeurs en hun gewone klanten om accurate gegevens te kunnen verzamelen over hun rijgedrag. Deze gegevens zullen dan gebruikt worden om de AI van de autonome rijtechnologie te verbeteren en gebruiksklaar te maken. Deze simulator van het Driving Simulation Centre klinkt alvast veelbelovend en ook veiliger dan de huidige testmethodes. In de plaats van een autonome wagen voor het eerst aan het verkeer te introduceren op de openbare weg doet BMW dit met deze simulator zonder andere bestuurders in gevaar te brengen. Of hij echter even effectief zal zijn, valt nog te bekijken.
Autonome wagens zijn een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie van BMW. Het hoofddoel van het Driving Simulation Centre is dan ook deze technologie sneller kunnen ontwikkelen. Het centrum zal hier in sterke mate aan bijdragen, aangezien het een oppervlak heeft van wel 11.400 m² met 14 simulators en testlabs, waarin 157 personen tewerkgesteld zullen worden. De geschatte constructiekosten voor dit project zijn momenteel €100 miljoen en de constructie ervan zou ten slotte afgerond moeten zijn in de loop van 2020.
Over een goede twee jaar kunnen we het nieuwe Driving Simulation Centre van BMW Group terugvinden in München. Dit centrum wordt de meest geavanceerde faciliteit ter wereld waar rijsituaties gesimuleerd zullen worden. Het gebouw biedt unieke mogelijkheden voor virtuele testen van moderne rijhulpsystemen en andere rijtechnologie. De bouw van dit centrum behoort tot een groter plan van BMW om te innoveren op het vlak van autonome rijtechnologie.
Een belangrijk stukje nieuwe technologie in de faciliteit is de “high-fidelity simulator”. Hiermee kunnen de bewegingen van een wagen getest worden alsof die zich op een echte weg bevond. Ook verkeerssituaties kunnen nagebootst worden in deze simuleermachine. Op deze manier kunnen autonome wagens voorbereid worden op echte rijsituaties op de openbare weg en het verkeer zonder daarvoor meteen op de baan te moeten. Verder wil BMW niet alleen hun ontwikkelaars inschakelen bij deze rijtesten, maar ook professionele chauffeurs en hun gewone klanten om accurate gegevens te kunnen verzamelen over hun rijgedrag. Deze gegevens zullen dan gebruikt worden om de AI van de autonome rijtechnologie te verbeteren en gebruiksklaar te maken. Deze simulator van het Driving Simulation Centre klinkt alvast veelbelovend en ook veiliger dan de huidige testmethodes. In de plaats van een autonome wagen voor het eerst aan het verkeer te introduceren op de openbare weg doet BMW dit met deze simulator zonder andere bestuurders in gevaar te brengen. Of hij echter even effectief zal zijn, valt nog te bekijken.
Autonome wagens zijn een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie van BMW. Het hoofddoel van het Driving Simulation Centre is dan ook deze technologie sneller kunnen ontwikkelen. Het centrum zal hier in sterke mate aan bijdragen, aangezien het een oppervlak heeft van wel 11.400 m² met 14 simulators en testlabs, waarin 157 personen tewerkgesteld zullen worden. De geschatte constructiekosten voor dit project zijn momenteel €100 miljoen en de constructie ervan zou ten slotte afgerond moeten zijn in de loop van 2020.