Test

Dit is een popup

Reclame skippen op Spotify? In Australië kan het al!

Spotify-gebruikers in Australië kunnen reeds genieten van de functie waar iedereen van droomt: Active Media. Hiermee kunnen gratis gebruikers reclame onbeperkt skippen.

Muziekstreamingplatform Spotify is een nieuwe functie aan het testen om reclame door te spoelen. Deze functie, genaamd Active Media, is voorlopig alleen beschikbaar in Australië, wat momenteel als testregio dient. Het platform gaat ervan uit dat gebruikers alleen reclame skippen die hen niet interesseert en hoopt dat ze hiermee de reclame kunnen personaliseren.

De werking van Active Media is daadwerkelijk zo simpel als het lijkt. Gebruikers die gratis gebruik maken van Spotify kunnen video- en audioreclame meteen overslaan wanneer deze begint te spelen. Adverteerders zullen door deze functie ook alleen betalen voor reclame die volledig wordt afgespeeld. Spotify wil op deze manier hun reclame personaliseren voor elke gebruiker. Volgens hen zullen luisteraars reclame overslaan die hen niet interesseert, terwijl zij reclame die hen wel interesseert, volledig zullen afspelen.

Wat Active Media betekent voor Spotify Premium-abonnees is nog niet duidelijk. Abonnees hebben momenteel twee grote voordelen in vergelijking met gewone gebruikers: zij krijgen geen advertenties tussen nummers en kunnen afspeellijsten downloaden om offline te beluisteren. Als binnenkort een van die twee voordelen wegvalt, dan bestaat ook de kans dat gebruikers hun abonnement zullen opzeggen.

Voorlopig moeten we dus eerst afwachten wat de resultaten in Australië zijn voordat wij Active Media kunnen uitproberen. Als de functie daar goed onthaald wordt (en vooral als deze geen verlies oplevert voor Spotify), zal deze uiteindelijk ook wereldwijd beschikbaar worden.

Muziekstreamingplatform Spotify is een nieuwe functie aan het testen om reclame door te spoelen. Deze functie, genaamd Active Media, is voorlopig alleen beschikbaar in Australië, wat momenteel als testregio dient. Het platform gaat ervan uit dat gebruikers alleen reclame skippen die hen niet interesseert en hoopt dat ze hiermee de reclame kunnen personaliseren.

De werking van Active Media is daadwerkelijk zo simpel als het lijkt. Gebruikers die gratis gebruik maken van Spotify kunnen video- en audioreclame meteen overslaan wanneer deze begint te spelen. Adverteerders zullen door deze functie ook alleen betalen voor reclame die volledig wordt afgespeeld. Spotify wil op deze manier hun reclame personaliseren voor elke gebruiker. Volgens hen zullen luisteraars reclame overslaan die hen niet interesseert, terwijl zij reclame die hen wel interesseert, volledig zullen afspelen.

Wat Active Media betekent voor Spotify Premium-abonnees is nog niet duidelijk. Abonnees hebben momenteel twee grote voordelen in vergelijking met gewone gebruikers: zij krijgen geen advertenties tussen nummers en kunnen afspeellijsten downloaden om offline te beluisteren. Als binnenkort een van die twee voordelen wegvalt, dan bestaat ook de kans dat gebruikers hun abonnement zullen opzeggen.

Voorlopig moeten we dus eerst afwachten wat de resultaten in Australië zijn voordat wij Active Media kunnen uitproberen. Als de functie daar goed onthaald wordt (en vooral als deze geen verlies oplevert voor Spotify), zal deze uiteindelijk ook wereldwijd beschikbaar worden.

muziekstreamingreclamespotify

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!