Blue Microphones wordt overgenomen door accessoiremerk Logitech
Blue Microphones is een merk vooral bekend onder gamers, en streamers. De Yeti microfoon is daarbij een van de bekendste producten die het bedrijf op de markt heeft. Veel beginnende YouTube kanalen maken gebruik van deze – relatief – betaalbare microfoon. De CEO van Logitech heeft vandaag in een bericht bekend gemaakt dat het Zwitserse bedrijf Blue Microphones over zal gaan nemen.
Accessoires
Logitech heeft zelf al een behoorlijk breed aanbod van accessoires, vooral gericht op gebruik in combinatie met de computer. Van speakers tot aan webcams, toetsenborden en headphones, het bedrijf heeft deze producten in huis. Wat het bedrijf tot dusver nog niet in het assortiment had zitten waren accessoires als microfoons, dat wordt nu verleden tijd. Met de overname van Blue Microphones krijgt Logitech wederom een grotere invloed op de algehele accessoire markt.
Waar gevreesd kan worden voor een verandering van focus van richting door Blue, lijkt dit niet nodig. John Maier heeft aangegeven dat het bedrijf voorlopig nog producten zal blijven ontwikkelen voor haar huidige doelgroep. Ook hebben beide bedrijven in een mail naar TechCrunch bevestigd dat de Blue merknaam zal blijven bestaan.
Overname
In de kwartaalcijfers van Logitech wordt er gesproken over een relatief snelle overname. Alles zou volgens de beschikbare informatie al in augustus zijn afgerond. Met de overname is een behoorlijk geldbedrag gemoeid, namelijk 117 miljoen dollar, ofwel ongeveer 99.8 miljoen euro.
Blue Microphones is een merk vooral bekend onder gamers, en streamers. De Yeti microfoon is daarbij een van de bekendste producten die het bedrijf op de markt heeft. Veel beginnende YouTube kanalen maken gebruik van deze – relatief – betaalbare microfoon. De CEO van Logitech heeft vandaag in een bericht bekend gemaakt dat het Zwitserse bedrijf Blue Microphones over zal gaan nemen.
Accessoires
Logitech heeft zelf al een behoorlijk breed aanbod van accessoires, vooral gericht op gebruik in combinatie met de computer. Van speakers tot aan webcams, toetsenborden en headphones, het bedrijf heeft deze producten in huis. Wat het bedrijf tot dusver nog niet in het assortiment had zitten waren accessoires als microfoons, dat wordt nu verleden tijd. Met de overname van Blue Microphones krijgt Logitech wederom een grotere invloed op de algehele accessoire markt.
Waar gevreesd kan worden voor een verandering van focus van richting door Blue, lijkt dit niet nodig. John Maier heeft aangegeven dat het bedrijf voorlopig nog producten zal blijven ontwikkelen voor haar huidige doelgroep. Ook hebben beide bedrijven in een mail naar TechCrunch bevestigd dat de Blue merknaam zal blijven bestaan.
Overname
In de kwartaalcijfers van Logitech wordt er gesproken over een relatief snelle overname. Alles zou volgens de beschikbare informatie al in augustus zijn afgerond. Met de overname is een behoorlijk geldbedrag gemoeid, namelijk 117 miljoen dollar, ofwel ongeveer 99.8 miljoen euro.