Amazon kan Prime Day drukte niet aan
Tijdens de fictieve feestdag Prime Day viert Amazon jaarlijks hun bestaan met heel wat koopjes. De dag trekt jaarlijks heel wat volk, maar dit jaar werd de virtuele opkomst onderschat. De servers van Amazon begaven het en gebruikers kregen in plaats van koopjes honden te zien (die niet eens te koop waren). Verder leken er ook andere problemen de kop op te steken. Mensen die uiteindelijk wel website konden bereiken, berichtten over een eindeloze lus waar ze van de ene homepage naar de andere werden gestuurd.
amazon down on prime day heellpp #AmazonPrimeDay pic.twitter.com/IQRpr72iDw
— Lisa Scherzer (@lisascherzer) July 16, 2018
Volgens Amazon was er wel degelijk een probleem, maar konden er ook heel wat mensen probleemloos shoppen. In het eerste uur werden er in de Verenigde Staten zelfs meer items verkocht dan in het eerste uur van de vorige editie. Het is in Amazon’s eigen belang om de technische problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Volgens Digital Commerce 360 zou Prime Day dit jaar voor 4 miljard dollar in verkopen moeten genereren. Amazon zal dus alle serverkracht nodig hebben om deze schatting waar te maken.
— Amazon (@amazon) July 16, 2018
Tijdens de fictieve feestdag Prime Day viert Amazon jaarlijks hun bestaan met heel wat koopjes. De dag trekt jaarlijks heel wat volk, maar dit jaar werd de virtuele opkomst onderschat. De servers van Amazon begaven het en gebruikers kregen in plaats van koopjes honden te zien (die niet eens te koop waren). Verder leken er ook andere problemen de kop op te steken. Mensen die uiteindelijk wel website konden bereiken, berichtten over een eindeloze lus waar ze van de ene homepage naar de andere werden gestuurd.
amazon down on prime day heellpp #AmazonPrimeDay pic.twitter.com/IQRpr72iDw
— Lisa Scherzer (@lisascherzer) July 16, 2018
Volgens Amazon was er wel degelijk een probleem, maar konden er ook heel wat mensen probleemloos shoppen. In het eerste uur werden er in de Verenigde Staten zelfs meer items verkocht dan in het eerste uur van de vorige editie. Het is in Amazon’s eigen belang om de technische problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Volgens Digital Commerce 360 zou Prime Day dit jaar voor 4 miljard dollar in verkopen moeten genereren. Amazon zal dus alle serverkracht nodig hebben om deze schatting waar te maken.
— Amazon (@amazon) July 16, 2018