Test

Dit is een popup

Facebook propt automatisch afspelende reclame in Messenger

Naast statische advertenties plaatst Facebook binnenkort ook reclamevideo's naast je chats.

De chat-app van Facebook zal je binnenkort ook automatisch afspelende reclameclips tonen, zo laat het bedrijf weten. De ondersteuning voor de nieuwe advertentievariant wordt vanaf volgende maandag uitgerold.

Geen verandering

Facebook nam vorig jaar de stap om ook in chatapplicatie Messenger reclame te tonen. De advertenties zijn te zien op het startscherm van de app. Tot nu toe ging het enkel over statische beelden, maar nu gooit Facebook dus ook video’s in de mix. De reden daarvoor is niet ver te zoeken: videoadvertenties brengen meer op voor het netwerk.

Facebook maakt zich sterk dat de frustratie van gebruikers met de automatisch afspelende clips zich binnen de perken zal houden, en hen niet zal wegjagen. “Tot nu toe hebben onze tests met eenvoudige advertenties geen veranderingen aangetoond in hoe mensen het platform gebruiken en hoeveel berichten ze verzenden,” zegt Facebook-topman Stefanos Loukakos, die de verantwoordelijkheid heeft over het advertentiebeleid binnen het bedrijf.

Desalniettemin stelt Loukakos dat het bedrijf het gebruikersgedrag nauwkeurig in de gaten zal houden en zijn beleid zal bijsturen als dat noodzakelijk is. “Onze topprioriteit is de gebruikerservaring.”

De chat-app van Facebook zal je binnenkort ook automatisch afspelende reclameclips tonen, zo laat het bedrijf weten. De ondersteuning voor de nieuwe advertentievariant wordt vanaf volgende maandag uitgerold.

Geen verandering

Facebook nam vorig jaar de stap om ook in chatapplicatie Messenger reclame te tonen. De advertenties zijn te zien op het startscherm van de app. Tot nu toe ging het enkel over statische beelden, maar nu gooit Facebook dus ook video’s in de mix. De reden daarvoor is niet ver te zoeken: videoadvertenties brengen meer op voor het netwerk.

Facebook maakt zich sterk dat de frustratie van gebruikers met de automatisch afspelende clips zich binnen de perken zal houden, en hen niet zal wegjagen. “Tot nu toe hebben onze tests met eenvoudige advertenties geen veranderingen aangetoond in hoe mensen het platform gebruiken en hoeveel berichten ze verzenden,” zegt Facebook-topman Stefanos Loukakos, die de verantwoordelijkheid heeft over het advertentiebeleid binnen het bedrijf.

Desalniettemin stelt Loukakos dat het bedrijf het gebruikersgedrag nauwkeurig in de gaten zal houden en zijn beleid zal bijsturen als dat noodzakelijk is. “Onze topprioriteit is de gebruikerservaring.”

reclame

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!