Facebook propt automatisch afspelende reclame in Messenger
De chat-app van Facebook zal je binnenkort ook automatisch afspelende reclameclips tonen, zo laat het bedrijf weten. De ondersteuning voor de nieuwe advertentievariant wordt vanaf volgende maandag uitgerold.
Geen verandering
Facebook nam vorig jaar de stap om ook in chatapplicatie Messenger reclame te tonen. De advertenties zijn te zien op het startscherm van de app. Tot nu toe ging het enkel over statische beelden, maar nu gooit Facebook dus ook video’s in de mix. De reden daarvoor is niet ver te zoeken: videoadvertenties brengen meer op voor het netwerk.
Facebook maakt zich sterk dat de frustratie van gebruikers met de automatisch afspelende clips zich binnen de perken zal houden, en hen niet zal wegjagen. “Tot nu toe hebben onze tests met eenvoudige advertenties geen veranderingen aangetoond in hoe mensen het platform gebruiken en hoeveel berichten ze verzenden,” zegt Facebook-topman Stefanos Loukakos, die de verantwoordelijkheid heeft over het advertentiebeleid binnen het bedrijf.
Desalniettemin stelt Loukakos dat het bedrijf het gebruikersgedrag nauwkeurig in de gaten zal houden en zijn beleid zal bijsturen als dat noodzakelijk is. “Onze topprioriteit is de gebruikerservaring.”
De chat-app van Facebook zal je binnenkort ook automatisch afspelende reclameclips tonen, zo laat het bedrijf weten. De ondersteuning voor de nieuwe advertentievariant wordt vanaf volgende maandag uitgerold.
Geen verandering
Facebook nam vorig jaar de stap om ook in chatapplicatie Messenger reclame te tonen. De advertenties zijn te zien op het startscherm van de app. Tot nu toe ging het enkel over statische beelden, maar nu gooit Facebook dus ook video’s in de mix. De reden daarvoor is niet ver te zoeken: videoadvertenties brengen meer op voor het netwerk.
Facebook maakt zich sterk dat de frustratie van gebruikers met de automatisch afspelende clips zich binnen de perken zal houden, en hen niet zal wegjagen. “Tot nu toe hebben onze tests met eenvoudige advertenties geen veranderingen aangetoond in hoe mensen het platform gebruiken en hoeveel berichten ze verzenden,” zegt Facebook-topman Stefanos Loukakos, die de verantwoordelijkheid heeft over het advertentiebeleid binnen het bedrijf.
Desalniettemin stelt Loukakos dat het bedrijf het gebruikersgedrag nauwkeurig in de gaten zal houden en zijn beleid zal bijsturen als dat noodzakelijk is. “Onze topprioriteit is de gebruikerservaring.”