Test

Dit is een popup

Google I/O 2018: Waymo toont nieuwe techniek autonome auto’s

Tijdens Google I/O is er altijd een waslijst van functies die worden aangekondigd, en dat is nu niet anders. Waymo focust zich dit jaar op het verbeteren van de software door middel van machine learning.

Google I/O is dinsdagavond van start gegaan met de nodige aankondigingen. Zelfs al heeft het Waymo tijdens Google I/O geen eigen sessies, er zijn wel nieuwe dingen aangekondigd. Ditmaal heeft dan vooral te maken met nieuwe software die de auto’s een stuk slimmer moeten maken. Dit onder andere in situaties waar de huidige techniek weinig mee kan, zoals sneeuw.

Verbeteringen

Een van de verbeteringen die door zijn gevoerd in de software is om door middel van machine learning het foutpercentage van voetgangersherkenning omlaag te brengen. Het foutpercentage moet ongeveer honderd maal verlaagd zijn, aldus het bedrijf.

Verder zet Waymo de datacenters van Google hard aan het werk. Op deze manier probeert het bedrijf miljarden virtuele kilometers af te leggen. Op deze manier kunnen allerlei onbekende situaties alvast vooraf in de software meegenomen worden. Onder deze onbekende situaties vallen onder andere situaties met sneeuw. Tijdens sneeuw krijgt de computer veel ruis in het beeld te verwerken, dit kan nu weggefilterd worden.

Testen Waymo

Momenteel test Waymo de auto’s al publiekelijk in Phoenix. Al blijven veel staten in Amerika terughoudend voor auto’s waar totaal geen bestuurder in zit. Waymo kijkt, zoals verwacht, ook naar andere gebieden om de test op openbare wegen uit te breiden.

Waymo test al jaren met de zelfrijdende auto’s. Eerst deden ze dit nog onder de vlag van het toenmalige moederbedrijf Google. Inmiddels is het een onafhankelijk bedrijf geworden, al blijft het sterk samenwerken met Google.

Google I/O is dinsdagavond van start gegaan met de nodige aankondigingen. Zelfs al heeft het Waymo tijdens Google I/O geen eigen sessies, er zijn wel nieuwe dingen aangekondigd. Ditmaal heeft dan vooral te maken met nieuwe software die de auto’s een stuk slimmer moeten maken. Dit onder andere in situaties waar de huidige techniek weinig mee kan, zoals sneeuw.

Verbeteringen

Een van de verbeteringen die door zijn gevoerd in de software is om door middel van machine learning het foutpercentage van voetgangersherkenning omlaag te brengen. Het foutpercentage moet ongeveer honderd maal verlaagd zijn, aldus het bedrijf.

Verder zet Waymo de datacenters van Google hard aan het werk. Op deze manier probeert het bedrijf miljarden virtuele kilometers af te leggen. Op deze manier kunnen allerlei onbekende situaties alvast vooraf in de software meegenomen worden. Onder deze onbekende situaties vallen onder andere situaties met sneeuw. Tijdens sneeuw krijgt de computer veel ruis in het beeld te verwerken, dit kan nu weggefilterd worden.

Testen Waymo

Momenteel test Waymo de auto’s al publiekelijk in Phoenix. Al blijven veel staten in Amerika terughoudend voor auto’s waar totaal geen bestuurder in zit. Waymo kijkt, zoals verwacht, ook naar andere gebieden om de test op openbare wegen uit te breiden.

Waymo test al jaren met de zelfrijdende auto’s. Eerst deden ze dit nog onder de vlag van het toenmalige moederbedrijf Google. Inmiddels is het een onafhankelijk bedrijf geworden, al blijft het sterk samenwerken met Google.

autonoomGoogle I/ONot Connected Carwaymo

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!