Snap werkt aan nieuwe Spectacles
Snap Inc, het bedrijf achter de foto- en berichtenapplicatie Snapchat, werkt aan twee nieuwe versies van de Spectacles. Dat blijkt uit een rapport van Alex Heath op Cheddar. De draagbare camerabril kwam in november 2016 op de markt, maar is binnenkort aan vervanging toe.
De Spectacles maakten het mogelijk om met één druk op een knop een video van 10 seconden vanuit jouw perspectief op te nemen met de camera op de bril. Drukte je nogmaals verlengde de videoduur tot 20 of 30 seconden. Die video’s van de Spectacles kan je eenvoudig delen via de Snapchat-app.
Tweede en derde generatie
Voor de tweede generatie van de Spectacles heeft Snap zich vooral gericht op het verbeteren van de prestaties en het verwijderen van bugs en glitches in de software. Die zorgde onder meer voor synchronisatieproblemen waarbij de opgenomen video’s niet altijd konden worden gesynchroniseerd met de Snapchat-app.
Bovendien zou de derde generatie van de Spectacles beschikken over twee lenzen in plaats van één en dat moet een 3D-effect in video’s mogelijk maken. Snap is van plan om in toekomstige versies van de Spectacles ook AR-mogelijkheden te integreren. Bijna ieder groot technologiebedrijf zou werken aan AR-brillen.
Geen succes
Het is onduidelijk hoe toekomstige versies van de Spectacles door het publiek zullen worden onthaald. De eerste generatie van de camerabril was niet bepaald een succes. Interne gegevens van Snap Inc tonen aan dat de meeste gebruikers de camerabril na een paar weken al niet meer gebruikten. Snap verloor aan de ontwikkeling en productie van het originele product zo’n 40 miljoen dollar . In totaal werden slechts 150.000 brillen verkocht.
Het huidige plan van Snap Inc is om de tweede generatie van de Spectacles tegen het derde kwartaal van 2018 op de markt te brengen. Die release zou nog verder kunnen verschuiven. De derde generatie van de Spectacles zou pas in 2019 beschikbaar zijn.
Snap Inc, het bedrijf achter de foto- en berichtenapplicatie Snapchat, werkt aan twee nieuwe versies van de Spectacles. Dat blijkt uit een rapport van Alex Heath op Cheddar. De draagbare camerabril kwam in november 2016 op de markt, maar is binnenkort aan vervanging toe.
De Spectacles maakten het mogelijk om met één druk op een knop een video van 10 seconden vanuit jouw perspectief op te nemen met de camera op de bril. Drukte je nogmaals verlengde de videoduur tot 20 of 30 seconden. Die video’s van de Spectacles kan je eenvoudig delen via de Snapchat-app.
Tweede en derde generatie
Voor de tweede generatie van de Spectacles heeft Snap zich vooral gericht op het verbeteren van de prestaties en het verwijderen van bugs en glitches in de software. Die zorgde onder meer voor synchronisatieproblemen waarbij de opgenomen video’s niet altijd konden worden gesynchroniseerd met de Snapchat-app.
Bovendien zou de derde generatie van de Spectacles beschikken over twee lenzen in plaats van één en dat moet een 3D-effect in video’s mogelijk maken. Snap is van plan om in toekomstige versies van de Spectacles ook AR-mogelijkheden te integreren. Bijna ieder groot technologiebedrijf zou werken aan AR-brillen.
Geen succes
Het is onduidelijk hoe toekomstige versies van de Spectacles door het publiek zullen worden onthaald. De eerste generatie van de camerabril was niet bepaald een succes. Interne gegevens van Snap Inc tonen aan dat de meeste gebruikers de camerabril na een paar weken al niet meer gebruikten. Snap verloor aan de ontwikkeling en productie van het originele product zo’n 40 miljoen dollar . In totaal werden slechts 150.000 brillen verkocht.
Het huidige plan van Snap Inc is om de tweede generatie van de Spectacles tegen het derde kwartaal van 2018 op de markt te brengen. Die release zou nog verder kunnen verschuiven. De derde generatie van de Spectacles zou pas in 2019 beschikbaar zijn.