Test

Dit is een popup

Google werkt aan interactieve e-mails

Gmail maakt e-mails dynamischer en interactiever door het toevoegen van ondersteuning voor Accelerated Mobile Pages.

Gmail krijgt binnenkort ondersteuning voor Accelerated Mobile Pages (AMP) en dat moet de e-mailcliënt interactiever maken. Naast statische e-mails kunnen gebruikers dan interactieve content bekijken in hun inbox.

Nieuw platform

AMP is een open-source framework met als doel om de beschikbare content op het internet te verbeteren. De technologie steunt daarvoor op drie basiselementen: een HTML-pagina, een JavaScript bibliotheek die in staat is om snel de op AMP-gebaseerde pagina’s te renderen en Google Cache om de webpagina’s te stockeren en sneller te laden.

Gmail gaat gebruikmaken van een nieuwe variatie op dat platform: AMP voor e-mail. Met die technologie kan een gebruiker opdrachten rechtstreeks vanuit de e-mailcliënt uitvoeren zonder eerst te klikken op een link. E-mails worden zo dynamischer en minder saai. Onder meer Pinterest, Booking.com en Doodle experimenteren met AMP om de e-mails interactief te maken.

Mobiel

Volgens Google verbetert AMP de ervaring voor mobiele gebruikers omdat de technologie in staat is om de webpagina’s in minder tijd weergeeft met minder data verbruik. Door de betere laadtijden verhoogt ook het aantal bezoekers van de sites.

Twitter, LinkedIn en WordPress maken al gebruik van AMP om de content sneller te laden.

Gmail krijgt binnenkort ondersteuning voor Accelerated Mobile Pages (AMP) en dat moet de e-mailcliënt interactiever maken. Naast statische e-mails kunnen gebruikers dan interactieve content bekijken in hun inbox.

Nieuw platform

AMP is een open-source framework met als doel om de beschikbare content op het internet te verbeteren. De technologie steunt daarvoor op drie basiselementen: een HTML-pagina, een JavaScript bibliotheek die in staat is om snel de op AMP-gebaseerde pagina’s te renderen en Google Cache om de webpagina’s te stockeren en sneller te laden.

Gmail gaat gebruikmaken van een nieuwe variatie op dat platform: AMP voor e-mail. Met die technologie kan een gebruiker opdrachten rechtstreeks vanuit de e-mailcliënt uitvoeren zonder eerst te klikken op een link. E-mails worden zo dynamischer en minder saai. Onder meer Pinterest, Booking.com en Doodle experimenteren met AMP om de e-mails interactief te maken.

Mobiel

Volgens Google verbetert AMP de ervaring voor mobiele gebruikers omdat de technologie in staat is om de webpagina’s in minder tijd weergeeft met minder data verbruik. Door de betere laadtijden verhoogt ook het aantal bezoekers van de sites.

Twitter, LinkedIn en WordPress maken al gebruik van AMP om de content sneller te laden.

ampe-mailgmailgooglemobiel

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!