Test

Dit is een popup

Shell neemt Nederlandse fabrikant van laadpalen over

Shell rolt al enige tijd snellaadpalen uit. Nu voegt het bedrijf daar de laadpalen van NewMotion aan toe.

Royal Dutch Shell neemt de Nederlandse fabrikant NewMotion over. NewMotion heeft in totaal 30.000 laadpalen voor elektrische voertuigen in West-Europa en biedt toegang tot nog eens duizenden laadpalen via partners. Shell zet op deze manier zijn groene strategie extra kracht bij.

Complementair

Shell heeft al een programma met elektrische laadpalen. De firma rolt snellaadpalen uit in zijn omgeving. Volgens de Nederlandse mastodont zal dat programma in parallel met de laadpalen van NewMotion worden verdergezet.

“Het zijn complementaire aanbiedingen. Eén is onderweg snelladen en de andere is een iets tragere oplaadsnelheid voor thuis of op het werk. Op dit moment zijn er geen plannen om beide te integreren,” vertelt Matthew Tipper van Shell aan Reuters.

Nieuw tijdperk

De vraag naar elektrische auto’s stijgt, waardoor eveneens de vraag naar laadpalen toeneemt. Klassieke brandstofleveranciers draaien daarom steeds vaker een groene richting in. Volgens Morgan Stanley zullen we tegen 2030 1 tot 3 miljoen publieke laadpalen nodig hebben in West-Europa. Nu bestaan er echter nog maar 100.000.

Shell probeert daar verandering in te brengen met de acquisitie van NewMotion. Ook andere oliebedrijven kijken naar elektrische laadmogelijkheden. Zo vertelde BP in augustus dat hij in gesprek was met elektrische autofabrikanten om laadpunten aan te bieden aan zijn verkoopsites.

Royal Dutch Shell neemt de Nederlandse fabrikant NewMotion over. NewMotion heeft in totaal 30.000 laadpalen voor elektrische voertuigen in West-Europa en biedt toegang tot nog eens duizenden laadpalen via partners. Shell zet op deze manier zijn groene strategie extra kracht bij.

Complementair

Shell heeft al een programma met elektrische laadpalen. De firma rolt snellaadpalen uit in zijn omgeving. Volgens de Nederlandse mastodont zal dat programma in parallel met de laadpalen van NewMotion worden verdergezet.

“Het zijn complementaire aanbiedingen. Eén is onderweg snelladen en de andere is een iets tragere oplaadsnelheid voor thuis of op het werk. Op dit moment zijn er geen plannen om beide te integreren,” vertelt Matthew Tipper van Shell aan Reuters.

Nieuw tijdperk

De vraag naar elektrische auto’s stijgt, waardoor eveneens de vraag naar laadpalen toeneemt. Klassieke brandstofleveranciers draaien daarom steeds vaker een groene richting in. Volgens Morgan Stanley zullen we tegen 2030 1 tot 3 miljoen publieke laadpalen nodig hebben in West-Europa. Nu bestaan er echter nog maar 100.000.

Shell probeert daar verandering in te brengen met de acquisitie van NewMotion. Ook andere oliebedrijven kijken naar elektrische laadmogelijkheden. Zo vertelde BP in augustus dat hij in gesprek was met elektrische autofabrikanten om laadpunten aan te bieden aan zijn verkoopsites.

Connected CarNewMotionshell

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!