Test

Dit is een popup

Facebook gaat met 2dehands.be en Marktplaats concurreren

Facebook introduceert zijn Marketplace in Europa en gaat ook bij ons de concurrentie aan met zoekertjessites.

Facebook zet verdere stappen in e-commerce met de uitbreiding van zijn Marketplace naar 17 nieuwe Europese markten, waaronder ook de Benelux.

Marketplace is een onderdeel van het sociale netwerk waar Facebook-gebruikers gratis tweedehandsspulletjes kunnen aanbieden. De dienst werd tien maanden geleden gelanceerd en bouwt verder op Facebooks koop- en verkoopgroepen. Eén op vier gebruikers, zo’n 550 miljoen in totaal, maakt op maandelijkse basis gebruik van zo’n groep.

“We willen het eenvoudiger maken om te kopen en verkopen”, zegt Deborah Lui, verantwoordelijk voor Facebook Marketplace tegenover Reuters. “Kopers kunnen een radius instellen hoe ver ze willen reizen om hun aankopen op te halen, maar de meeste transacties gebeuren lokaal.”

Als Belg zal je dus niet zomaar door Nederlandse zoekertjes kunnen snuisteren.

Marketplace beperkt zoekopdrachten binnen nationale grenzen, voornamelijk om taalverwarring te voorkomen, zo klinkt het. Als Belg zal je dus niet zomaar door Nederlandse zoekertjes kunnen snuisteren.

In mei werden er in de Verenigde Staten 18 miljoen items te koop aangeboden via Marketplace. Om dat in perspectief te plaatsen: op 2dehands.be verschijnt gemiddeld één zoekertje per seconde, ofwel meer dan 2,5 miljoen zoekertjes per maand op een populatie die bijna 30 keer kleiner is.

Naast de lancering in België, Nederland en Luxemburg, rolt Marketplace ook uit naar Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland. Eerder was de dienst al beschikbaar in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië.

Facebook zet verdere stappen in e-commerce met de uitbreiding van zijn Marketplace naar 17 nieuwe Europese markten, waaronder ook de Benelux.

Marketplace is een onderdeel van het sociale netwerk waar Facebook-gebruikers gratis tweedehandsspulletjes kunnen aanbieden. De dienst werd tien maanden geleden gelanceerd en bouwt verder op Facebooks koop- en verkoopgroepen. Eén op vier gebruikers, zo’n 550 miljoen in totaal, maakt op maandelijkse basis gebruik van zo’n groep.

“We willen het eenvoudiger maken om te kopen en verkopen”, zegt Deborah Lui, verantwoordelijk voor Facebook Marketplace tegenover Reuters. “Kopers kunnen een radius instellen hoe ver ze willen reizen om hun aankopen op te halen, maar de meeste transacties gebeuren lokaal.”

Als Belg zal je dus niet zomaar door Nederlandse zoekertjes kunnen snuisteren.

Marketplace beperkt zoekopdrachten binnen nationale grenzen, voornamelijk om taalverwarring te voorkomen, zo klinkt het. Als Belg zal je dus niet zomaar door Nederlandse zoekertjes kunnen snuisteren.

In mei werden er in de Verenigde Staten 18 miljoen items te koop aangeboden via Marketplace. Om dat in perspectief te plaatsen: op 2dehands.be verschijnt gemiddeld één zoekertje per seconde, ofwel meer dan 2,5 miljoen zoekertjes per maand op een populatie die bijna 30 keer kleiner is.

Naast de lancering in België, Nederland en Luxemburg, rolt Marketplace ook uit naar Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland. Eerder was de dienst al beschikbaar in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië.

ecommercemarketplace

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!