Faraday Future demonstreert snelheid op Pikes Peak
Faraday Future mikt met de FF91 op snelheidsduivels die van een sportieve wagen houden en/of begaan zijn met het milieu. Over het design van de elektrische wagen valt nog lang te debateren, maar de autobouwer wil geen misvattingen laten bestaan over de snelheid van het voertuig, en plaatste een video online waarin de wagen de beruchte Pikes Peak race aflegt.
Faraday Future heeft tot nu toe niet het al te beste parcours afgelegd. Er waren de videoclips van de wagen die sterk bewerkt waren door een computer, waarna het bedrijf ook nog eens in de problemen kwam met het betalen van het reclamebureau dat de beelden had geleverd. Ook het snelle personeelsverloop aan de top van het bedrijf voorspelde niet veel goeds.
Pikes Peak
Begin dit jaar kon het bedrijf dan toch eindelijk de defintieve versie van de FF91 voorstellen, en ook dat liep niet helemaal van een leien dakje. Om te bewijzen dat de wagen wel degelijk werkt en helse snelheden kan halen, schreef Faraday Future de wagen in voor de beruchte Pikes Peak International Climb, een 101 jaar oude race over het bochtige parcours van de Pikes Peak. De route gaat over een afstand van 19,99 kilometer en bevat in totaal 156 bochten.
De auto deed mee in de ‘exhibition class’ van de race. Deze is niet competitief maar “demonstreert vooruitgang in de praktische applicatie van motorsporttechnologie”. De FF91 werd bestuurd door de professionele autopiloot Robin Shute en legde de race in 11 minuten en 25,082 seconden af. Dat is niet verbluffend snel voor de race, het record staat op naam van Sébastien Loeb en is 8 minuten en 13,878 seconden. Maar het is al een verdienste dat de wagen de eindstreep haalde, en de FF91 wist wel een van de snellere tijden neer te zetten in het eerste deel van het parcours. Je kan de snelheid van de wagen zelf beoordelen in de onderstaande video.
Faraday Future mikt met de FF91 op snelheidsduivels die van een sportieve wagen houden en/of begaan zijn met het milieu. Over het design van de elektrische wagen valt nog lang te debateren, maar de autobouwer wil geen misvattingen laten bestaan over de snelheid van het voertuig, en plaatste een video online waarin de wagen de beruchte Pikes Peak race aflegt.
Faraday Future heeft tot nu toe niet het al te beste parcours afgelegd. Er waren de videoclips van de wagen die sterk bewerkt waren door een computer, waarna het bedrijf ook nog eens in de problemen kwam met het betalen van het reclamebureau dat de beelden had geleverd. Ook het snelle personeelsverloop aan de top van het bedrijf voorspelde niet veel goeds.
Pikes Peak
Begin dit jaar kon het bedrijf dan toch eindelijk de defintieve versie van de FF91 voorstellen, en ook dat liep niet helemaal van een leien dakje. Om te bewijzen dat de wagen wel degelijk werkt en helse snelheden kan halen, schreef Faraday Future de wagen in voor de beruchte Pikes Peak International Climb, een 101 jaar oude race over het bochtige parcours van de Pikes Peak. De route gaat over een afstand van 19,99 kilometer en bevat in totaal 156 bochten.
De auto deed mee in de ‘exhibition class’ van de race. Deze is niet competitief maar “demonstreert vooruitgang in de praktische applicatie van motorsporttechnologie”. De FF91 werd bestuurd door de professionele autopiloot Robin Shute en legde de race in 11 minuten en 25,082 seconden af. Dat is niet verbluffend snel voor de race, het record staat op naam van Sébastien Loeb en is 8 minuten en 13,878 seconden. Maar het is al een verdienste dat de wagen de eindstreep haalde, en de FF91 wist wel een van de snellere tijden neer te zetten in het eerste deel van het parcours. Je kan de snelheid van de wagen zelf beoordelen in de onderstaande video.