Hyperloop-lijn tussen Amsterdam en Parijs komt tegen 2021
Een Nederlands team uit de Technische Universiteit Delft werkt aan een hyperloop voor in Europa. Samen met de Nederlandse spoorwegen, Hardt Global Mobility en BAM bouwde het team een testbuis van 30 meter lang. De Nederlanders willen tegen 2019 een grotere testlijn bouwen. Hun uiteindelijke doel is een Hyperloop-lijn die Amsterdam en Parijs verbindt tegen 2021.
Winnaar
Het team van de TU Delft won begin dit jaar de all-around design en constructie-award tijdens een SpaceX-competitie. Met behulp van hetzelfde design waarmee ze de wedstrijd wonnen, bouwen ze nu een testlijn van 30 meter op volledige schaal. Deze testbuis wordt gebruikt om alle aspecten van hun Hyperloop-systeem waarbij geen snelheid aan de pas komt te testen. Denk hierbij aan het levitatiesysteem en de voortstuwtechnologie, zo weet Reuters.
Een Hyperloop maakt gebruik van een shuttle die in een gesloten buis wordt geplaatst waarin weinig lucht zit. Hierdoor is er weinig weerstand in de buis, waardoor de shuttle met behulp van magnetische rails snelheden tot 1.126 km/u haalt.
Commerciële lijn
De startup Hardt heeft 600.000 euro sponsoring gekregen voor de initiële testen van het Hyperloop-systeem. Het bedrijf hoopt meer geld in te zamelen om tegen 2019 een langere testlijn te maken waarop aan hogere snelheden getest kan worden. Uiteindelijk hoopt de firma een commerciële lijn aan te leggen tussen Amsterdam en Parijs. Indien alles goed gaat, zou deze er al moeten komen tegen 2021.
Een Nederlands team uit de Technische Universiteit Delft werkt aan een hyperloop voor in Europa. Samen met de Nederlandse spoorwegen, Hardt Global Mobility en BAM bouwde het team een testbuis van 30 meter lang. De Nederlanders willen tegen 2019 een grotere testlijn bouwen. Hun uiteindelijke doel is een Hyperloop-lijn die Amsterdam en Parijs verbindt tegen 2021.
Winnaar
Het team van de TU Delft won begin dit jaar de all-around design en constructie-award tijdens een SpaceX-competitie. Met behulp van hetzelfde design waarmee ze de wedstrijd wonnen, bouwen ze nu een testlijn van 30 meter op volledige schaal. Deze testbuis wordt gebruikt om alle aspecten van hun Hyperloop-systeem waarbij geen snelheid aan de pas komt te testen. Denk hierbij aan het levitatiesysteem en de voortstuwtechnologie, zo weet Reuters.
Een Hyperloop maakt gebruik van een shuttle die in een gesloten buis wordt geplaatst waarin weinig lucht zit. Hierdoor is er weinig weerstand in de buis, waardoor de shuttle met behulp van magnetische rails snelheden tot 1.126 km/u haalt.
Commerciële lijn
De startup Hardt heeft 600.000 euro sponsoring gekregen voor de initiële testen van het Hyperloop-systeem. Het bedrijf hoopt meer geld in te zamelen om tegen 2019 een langere testlijn te maken waarop aan hogere snelheden getest kan worden. Uiteindelijk hoopt de firma een commerciële lijn aan te leggen tussen Amsterdam en Parijs. Indien alles goed gaat, zou deze er al moeten komen tegen 2021.