YouTube gaat eigen gratis shows produceren
YouTube gaat honderden miljoenen investeren in eigen content, zo kondigde het streamingbedrijf aan op de NewFronts-conferentie in New York. Met dat geld hebben ze al enkele kleppers zoals Ellen DeGeneres kunnen strikken. Daarmee gaat het de concurrentie aan met Netflix, dat zelf ook een extra spaarpotje heeft weggelegd voor eigen titels. De shows zullen helemaal gratis zijn en mogen we al op het einde van het jaar verwachten.
Achtervolging ingezet
Streamingdiensten zoals Netflix en Hulu zetten al een tijdje in op gratis content, waardoor het zusterbedrijf van Google niet langer achter kon blijven. Youtube wil over het komende jaar meer dan 40 originele programma’s en films produceren. Ze trekken de buidel wijd open om sterren zoals Demi Lovato, Ellen DeGeneres en Kevin Hart te lokken. Ook het talent die ze op hun eigen platform kweekten zijn van de partij, zoals Rhett & Link.
Helemaal voor niets
Ellen DeGeneres biedt haar kijkers exclusief een blik achter de schermen van haar populaire talkshow ‘The Ellen DeGeneres Show’. Demi Lovato brengt de calvarietocht naar haar nieuwe album in beeld en in ‘Kevin Hart: What the Fit?’ zal de komiek elke week een fitness-oefening uitvoeren met een bekende gast. Ook zullen er meer dan zes afleveringen van Good Mythical Morning, de populaire talkshow van Rhett & Link, op het platform verschijnen.
[related_article id=”210227″]Het nieuwe streaming-aanbod van YouTube is vooral interessant omdat het helemaal gratis zal zijn. Daardoor bezetten ze een unieke positie op de verzadigde markt. De nieuwe shows vormen geen deel van zijn betaalde Red-programma, waarop je al exclusieve videocontent van YouTube kan bekijken. Die betaalde dienst is (helaas) nog niet beschikbaar in België. Volgens bronnen van de technologietak van Bloomberg zal Red ook flink uitgebreid worden. De budgetten worden verhoogd naar drie tot zes miljoen euro per uur, wat vergelijkbaar is met budgetten die populaire kanalen zoals HBO neerleggen.
YouTube gaat honderden miljoenen investeren in eigen content, zo kondigde het streamingbedrijf aan op de NewFronts-conferentie in New York. Met dat geld hebben ze al enkele kleppers zoals Ellen DeGeneres kunnen strikken. Daarmee gaat het de concurrentie aan met Netflix, dat zelf ook een extra spaarpotje heeft weggelegd voor eigen titels. De shows zullen helemaal gratis zijn en mogen we al op het einde van het jaar verwachten.
Achtervolging ingezet
Streamingdiensten zoals Netflix en Hulu zetten al een tijdje in op gratis content, waardoor het zusterbedrijf van Google niet langer achter kon blijven. Youtube wil over het komende jaar meer dan 40 originele programma’s en films produceren. Ze trekken de buidel wijd open om sterren zoals Demi Lovato, Ellen DeGeneres en Kevin Hart te lokken. Ook het talent die ze op hun eigen platform kweekten zijn van de partij, zoals Rhett & Link.
Helemaal voor niets
Ellen DeGeneres biedt haar kijkers exclusief een blik achter de schermen van haar populaire talkshow ‘The Ellen DeGeneres Show’. Demi Lovato brengt de calvarietocht naar haar nieuwe album in beeld en in ‘Kevin Hart: What the Fit?’ zal de komiek elke week een fitness-oefening uitvoeren met een bekende gast. Ook zullen er meer dan zes afleveringen van Good Mythical Morning, de populaire talkshow van Rhett & Link, op het platform verschijnen.
[related_article id=”210227″]Het nieuwe streaming-aanbod van YouTube is vooral interessant omdat het helemaal gratis zal zijn. Daardoor bezetten ze een unieke positie op de verzadigde markt. De nieuwe shows vormen geen deel van zijn betaalde Red-programma, waarop je al exclusieve videocontent van YouTube kan bekijken. Die betaalde dienst is (helaas) nog niet beschikbaar in België. Volgens bronnen van de technologietak van Bloomberg zal Red ook flink uitgebreid worden. De budgetten worden verhoogd naar drie tot zes miljoen euro per uur, wat vergelijkbaar is met budgetten die populaire kanalen zoals HBO neerleggen.