Test

Dit is een popup

Tesla verliest consumentenvertrouwen na late update remsysteem

De Amerikaanse tegenhanger van Test-Aankoop vindt dat Tesla zich niet aan zijn beloftes houdt. Het rekent de elektrische wagens daarop af.

Ht Amerikaanse ‘Consumer Reports’, vergelijkbaar met Test-Aankoop, heeft zijn score van de Tesla Model S en Model X verlaagd. Dat betekent dat het consumentenvertrouwen voor deze wagens nogmaals een deuk krijgt. In het verleden gebeurde dat voor de Model X al na problemen met onder meer de ‘Falcon Wing’-deuren. Ditmaal ligt een late update van het remsysteem aan de basis.

Tesla-wagens die verkocht werden voor 19 oktober 2016 beschikken over een automatisch noodremsysteem dat werkt tot en met 140 km/u. Nieuwere modellen ontbraken die functie evenwel. Nochtans had Tesla in oktober al beloofd dat deze functie zo snel mogelijk ook naar de nieuwere modellen zou komen. Consumer reports was het wachten kennelijk beu en verlaagde daarom de scores.

Twee dagen eerder had Tesla nochtans de beloofde update uitgebracht. Consumer Reports is toch nog steeds niet tevreden, aangezien het noodremsysteem slechts werkt tot snelheden van 45 km/u. Alles daarboven gaat te snel om automatisch te remmen in geval van nood. Tesla stelt dan weer dat het nu voldoet aan de minimumbepaling zoals die werd vastgelegd door het ‘Insurance Institute for Highway Safety’ (IIHS).

De bekendste fabrikant van elektrische wagens legt tevens uit waarom het zo lang wachtte met het uitrollen van de update: het wilde zeker zijn van de ‘robuustheid’ van het remsysteem. Daarnaast zegt Tesla dat de maximumsnelheid voor het systeem om in werking te treden in de toekomst nog zal worden verhoogd. Consumer Reports reageerde daarop dat het de huidige scores zal herbekijken wanneer de update voor iedereen beschikbaar is.

Ht Amerikaanse ‘Consumer Reports’, vergelijkbaar met Test-Aankoop, heeft zijn score van de Tesla Model S en Model X verlaagd. Dat betekent dat het consumentenvertrouwen voor deze wagens nogmaals een deuk krijgt. In het verleden gebeurde dat voor de Model X al na problemen met onder meer de ‘Falcon Wing’-deuren. Ditmaal ligt een late update van het remsysteem aan de basis.

Tesla-wagens die verkocht werden voor 19 oktober 2016 beschikken over een automatisch noodremsysteem dat werkt tot en met 140 km/u. Nieuwere modellen ontbraken die functie evenwel. Nochtans had Tesla in oktober al beloofd dat deze functie zo snel mogelijk ook naar de nieuwere modellen zou komen. Consumer reports was het wachten kennelijk beu en verlaagde daarom de scores.

Twee dagen eerder had Tesla nochtans de beloofde update uitgebracht. Consumer Reports is toch nog steeds niet tevreden, aangezien het noodremsysteem slechts werkt tot snelheden van 45 km/u. Alles daarboven gaat te snel om automatisch te remmen in geval van nood. Tesla stelt dan weer dat het nu voldoet aan de minimumbepaling zoals die werd vastgelegd door het ‘Insurance Institute for Highway Safety’ (IIHS).

De bekendste fabrikant van elektrische wagens legt tevens uit waarom het zo lang wachtte met het uitrollen van de update: het wilde zeker zijn van de ‘robuustheid’ van het remsysteem. Daarnaast zegt Tesla dat de maximumsnelheid voor het systeem om in werking te treden in de toekomst nog zal worden verhoogd. Consumer Reports reageerde daarop dat het de huidige scores zal herbekijken wanneer de update voor iedereen beschikbaar is.

Connected Carmodel smodel xnoodremtesla

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!