Pulse: Paus motiveert techbedrijven beter te doen en Samsung verbant sms’en achter het stuur
In onze rubriek ‘Pulse’ vatten we elke ochtend de voorbije nacht voor je samen met de opvallendste nieuwsfeiten, kort en krachtig. Zo ben jij in een paar minuten weer helemaal mee met de gebeurtenissen in technologieland. Ontvang je deze Pulse graag in je mailbox, dan kan je voortaan ook inschrijven op de nieuwsbrief via het formulier hierboven.
1. Paus maant techbedrijven aan beter te doen
In een bijzondere TED Talk op de TED Conference in Vancouver maande Paus Francis de techbedrijven aan om beter te doen. Hij looft de ongelooflijke wetenschappelijke en technologische evolutie van de afgelopen jaren, maar benadrukt dat de menselijke connectie nog steeds belangrijk is. Verder zegt hij ook dat bedrijven altijd de gebruikers voorop moeten stellen, en niet hun producten.
2. Samsung ontwikkelt auto-reply-app
Wanneer je met de auto rijdt, moet je ten allen tijde aandachtig zijn. Met een smartphone in de hand gaat dat niet lukken. Samsung heeft daar nu een oplossing voor met de In-Traffic Reply. Je moet de app niet inschakelen; dankzij de gps-sensor weet de auto automatisch wanneer je met de auto rijdt. Elke persoon die je dan belt of sms’t, krijgt automatisch een bericht dat je in de auto zit. Hoe de app reageert wanneer je een passagier bent, is niet bekend. De beta is voorlopig enkel beschikbaar in Nederland. Wie zich wil inschrijven, kan dat hier doen.
3. Drone wordt vliegend hologram
In Japan heeft NTT Domoco een bijzondere drone ontwikkeld die een zwevend ‘hologram’ toont. In werkelijkheid draait er bliksemsnel een ledstrip rondom de drone, wat de illusie schept dat een vliegende bol in de lucht hangt. Iets zegt ons dat we dit nog veel gaan terugzien in de toekomst.
4. DJI voegt Syrië en Irak toe aan no-fly zones
Om problemen te voorkomen, heeft DJI in elke drone-software no-fly zones verwerkt waar een drone niet boven kan/mag vliegen. Meestal zijn dat kleine gebieden zoals legerbasissen of gevoelige gebieden, maar deze keer heeft het grote gebieden toegevoegd in Syrië en Irak weet The Register. De noordelijke helft van beide landen is volledig onbereikbaar voor de drones (inclusief de stad Mosul).
Weer helemaal mee? Lees zeker ook deze topverhalen
In onze rubriek ‘Pulse’ vatten we elke ochtend de voorbije nacht voor je samen met de opvallendste nieuwsfeiten, kort en krachtig. Zo ben jij in een paar minuten weer helemaal mee met de gebeurtenissen in technologieland. Ontvang je deze Pulse graag in je mailbox, dan kan je voortaan ook inschrijven op de nieuwsbrief via het formulier hierboven.
1. Paus maant techbedrijven aan beter te doen
In een bijzondere TED Talk op de TED Conference in Vancouver maande Paus Francis de techbedrijven aan om beter te doen. Hij looft de ongelooflijke wetenschappelijke en technologische evolutie van de afgelopen jaren, maar benadrukt dat de menselijke connectie nog steeds belangrijk is. Verder zegt hij ook dat bedrijven altijd de gebruikers voorop moeten stellen, en niet hun producten.
2. Samsung ontwikkelt auto-reply-app
Wanneer je met de auto rijdt, moet je ten allen tijde aandachtig zijn. Met een smartphone in de hand gaat dat niet lukken. Samsung heeft daar nu een oplossing voor met de In-Traffic Reply. Je moet de app niet inschakelen; dankzij de gps-sensor weet de auto automatisch wanneer je met de auto rijdt. Elke persoon die je dan belt of sms’t, krijgt automatisch een bericht dat je in de auto zit. Hoe de app reageert wanneer je een passagier bent, is niet bekend. De beta is voorlopig enkel beschikbaar in Nederland. Wie zich wil inschrijven, kan dat hier doen.
3. Drone wordt vliegend hologram
In Japan heeft NTT Domoco een bijzondere drone ontwikkeld die een zwevend ‘hologram’ toont. In werkelijkheid draait er bliksemsnel een ledstrip rondom de drone, wat de illusie schept dat een vliegende bol in de lucht hangt. Iets zegt ons dat we dit nog veel gaan terugzien in de toekomst.
4. DJI voegt Syrië en Irak toe aan no-fly zones
Om problemen te voorkomen, heeft DJI in elke drone-software no-fly zones verwerkt waar een drone niet boven kan/mag vliegen. Meestal zijn dat kleine gebieden zoals legerbasissen of gevoelige gebieden, maar deze keer heeft het grote gebieden toegevoegd in Syrië en Irak weet The Register. De noordelijke helft van beide landen is volledig onbereikbaar voor de drones (inclusief de stad Mosul).