Test

Dit is een popup

Nieuws

Brandende Model X blokkeert passagiers door defecte Falcon-deuren – UPDATE

In een zwaar ongeval met een Tesla Model X is de wagen in brand geschoten. De Falcon-deuren wilden niet openen, waardoor de passagiers nipt uit de voordeur konden ontsnappen.

Dit keer geen bericht dat de Tesla Autopilot een ongeval heeft veroorzaakt, maar een erger probleem. Bij een zware crash in China is een Tesla Model X in brand geschoten. De Falcon-deuren blokkeerden, waardoor de passagiers achteraan nog net op tijd via de voordeur uit de wagen konden klauteren.

Bliksemsnel

Lee Tada en haar vriend zaten achteraan de Tesla Model X terwijl hun chauffeur een vangrail raakte en 180 graden spinde. Daarna ramde een ander voertuig hun auto frontaal. De batterij van de Model X begon te zwellen en vatte daarna vuur. Beide passagiers konden maar nipt op tijd het voertuig verlaten.

Naast de Model X vatte de andere wagen ook vuur die tegen de Tesla was gereden. Na onderzoek heeft Tesla deze quote de wereld in gestuurd:

“We are glad our customer and their passengers are safe. Working closely with authorities to facilitate their report, we have found that the debris field and damage observed indicate a very high speed collision, which can result in fire damage to any kind of vehicle, not just electric vehicles.

In fact, the other car in this incident (a gasoline-powered car) also caught on fire. Incidents of fires are far more likely to occur in traditional gasoline-powered vehicles than in electric vehicles.”

Noodhendel

[related_article id=”214163″]

Tesla laat verder ook weten dat de Falcon-deuren in nood altijd manueel kunnen worden geopend. Er zit namelijk een verborgen hendel onder de speakergril zoals het in de handleiding staat geschreven. Mogelijk heeft Lee hier niet aan gedacht of is hem dat nooit kenbaar gemaakt bij de aankoop van zijn wagne.

Lee claimt verder dat de airbag van de chauffeur niet werkte, waardoor die meer dan een maand in het ziekenhuis heeft verbleven. Tesla heeft aan Jalopnik bevestigd dat Lee een schadeclaim heeft neergelegd van 8 miljoen yuan (ongeveer 1,06 miljoen euro) voor het totale gebeuren. Tesla heeft geen intentie om in te gaan op deze claim.

 

25/04 13u: Extra update van Tesla:

“The police report states that the accident, which included two high-speed collisions, first with a guardrail and then with another vehicle, was due to driver error. The report also notes that the driver did not have a license to be operating the car on the highway. Serious crashes like this can result in fire damage regardless of the type of car and can make it difficult for occupants to exit the vehicle. In this instance, the Model X protected the occupants, allowing them to safely exit the vehicle well before they were in any danger from the fire and without any serious injuries. In addition, incidents of fires are far more likely to occur in traditional gasoline-powered vehicles than in electric vehicles.”

Dit keer geen bericht dat de Tesla Autopilot een ongeval heeft veroorzaakt, maar een erger probleem. Bij een zware crash in China is een Tesla Model X in brand geschoten. De Falcon-deuren blokkeerden, waardoor de passagiers achteraan nog net op tijd via de voordeur uit de wagen konden klauteren.

Bliksemsnel

Lee Tada en haar vriend zaten achteraan de Tesla Model X terwijl hun chauffeur een vangrail raakte en 180 graden spinde. Daarna ramde een ander voertuig hun auto frontaal. De batterij van de Model X begon te zwellen en vatte daarna vuur. Beide passagiers konden maar nipt op tijd het voertuig verlaten.

Naast de Model X vatte de andere wagen ook vuur die tegen de Tesla was gereden. Na onderzoek heeft Tesla deze quote de wereld in gestuurd:

“We are glad our customer and their passengers are safe. Working closely with authorities to facilitate their report, we have found that the debris field and damage observed indicate a very high speed collision, which can result in fire damage to any kind of vehicle, not just electric vehicles.

In fact, the other car in this incident (a gasoline-powered car) also caught on fire. Incidents of fires are far more likely to occur in traditional gasoline-powered vehicles than in electric vehicles.”

Noodhendel

[related_article id=”214163″]

Tesla laat verder ook weten dat de Falcon-deuren in nood altijd manueel kunnen worden geopend. Er zit namelijk een verborgen hendel onder de speakergril zoals het in de handleiding staat geschreven. Mogelijk heeft Lee hier niet aan gedacht of is hem dat nooit kenbaar gemaakt bij de aankoop van zijn wagne.

Lee claimt verder dat de airbag van de chauffeur niet werkte, waardoor die meer dan een maand in het ziekenhuis heeft verbleven. Tesla heeft aan Jalopnik bevestigd dat Lee een schadeclaim heeft neergelegd van 8 miljoen yuan (ongeveer 1,06 miljoen euro) voor het totale gebeuren. Tesla heeft geen intentie om in te gaan op deze claim.

 

25/04 13u: Extra update van Tesla:

“The police report states that the accident, which included two high-speed collisions, first with a guardrail and then with another vehicle, was due to driver error. The report also notes that the driver did not have a license to be operating the car on the highway. Serious crashes like this can result in fire damage regardless of the type of car and can make it difficult for occupants to exit the vehicle. In this instance, the Model X protected the occupants, allowing them to safely exit the vehicle well before they were in any danger from the fire and without any serious injuries. In addition, incidents of fires are far more likely to occur in traditional gasoline-powered vehicles than in electric vehicles.”

Connected Carmodel xtesla

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!