Test

Dit is een popup

Pulse: Samsung toont slim zakhorloge en 10.000 spellen gefinancierd via Kickstarter

Ook in deze Pulse: Instagram introduceert tweestapsverificatie voor alle gebruik, Twitter overweegt betalende dienst voor power users en Facebook Messenger krijgt extra functies voor groepgesprekken.

In onze rubriek ‘Pulse’ vatten we elke ochtend de voorbije nacht voor je samen in vijf opvallende nieuwsfeiten, kort en krachtig. Zo ben jij in een paar minuten weer helemaal mee met de gebeurtenissen in technologieland. Ontvang je deze Pulse graag in je mailbox, dan kan je voortaan ook inschrijven op de nieuwsbrief via het formulier hierboven.

1. Samsung toont slim zakhorloge

Samsung heeft op horlogebeurs Baselworld enkele concepten getoond van designer Yvan Arpa, die allemaal zijn gebaseerd op de Gear S3. De meest opvallende creatie is een slim zakhorloge op basis van de Gear S3, inclusief kompas in het deksel en een extra mechanisch horloge aan de achterkant. Het ontwerp is verre van een afgewerkt consumentenproduct en Samsung heeft ook geen plannen bekend gemaakt om het concept te commercialiseren, maar het idee spreekt wel tot de verbeelding.

2. 10.000 spellen gefinancierd via Kickstarter

Sinds 2009 zagen al 10.000 nieuwe spellen het levenslicht via financiering op Kickstarter. Dat maakte de crowdfundingsite zelf bekend. In totaal werd via het platform al 613 miljoen dollar opgehaald voor games, afkomstig van 2,46 miljoen backers. Het meest populaire Kickstarter-spel is bordspel Kingdom Death: Monster 1.5 (12,3 miljoen dollar), gevolgd door kaartspel Exploding Kittens (8,7 miljoen dollar). Het meest gefinancierde videospel is Shenmue 3 (6,3 miljoen dollar), dat momenteel nog in ontwikkeling is. Vooral in de begindagen van crowdfunding was er een wildgroei aan spellen die financiering zochten via het platform. Die waren niet altijd even succesvol. De titels stelden vaak teleur of werden simpelweg geannuleerd. Vandaag zijn het vooral nog gevestigde waarden die op Kickstarter succes weten te boeken met hun spelprojecten.

3. Instagram introduceert tweestapsverificatie voor alle gebruikers

Instagram heeft eindelijk tweestapsverificatie beschikbaar gemaakt voor al zijn gebruikers, nadat het die plannen in februari 2016 al aankondigde. Je kan de functie activeren in de instellingen van de app en er is geen enkele reden om dat niet te doen. Tweestapsverificaties biedt extra bescherming voor je account door naast je wachtwoord ook een tijdelijke sms-code te vereisen om in te loggen. Gelijktijdig heeft Instagram ook aangekondigd dat het gevoelige foto’s en video’s voortaan geblurd zal weergeven, tot je als gebruiker er zelf voor kiest om ze te bekijken. Het gaat om beelden die niet in strijd zijn met de gebruiksvoorwaarden van Instagram, maar wel door andere gebruikers werden gerapporteerd.

Instagram gevoelige inhoud en tweestapsverificatie

4. Twitter overweegt betalende dienst voor power users

Twitter overweegt om een betalende versie van zijn microblogdienst aan te bieden voor power users zoals bedrijven en nieuwsorganisaties. Het voert momenteel een survey uit om te achterhalen hoe zo’n dienst er zou moeten uitzien en wat gebruikers bereid zijn om te betalen. De betalende functies zouden worden aangeboden via Twitters tot nu toe erg verwaarloosde Tweetdeck-app, waarvan de basisversie wel gratis zou blijven. De premium versie zou onder meer betere analytics bieden en informatie geven over de thema’s waar je volgers over tweeten. Een premium aanbod zou een belangrijke nieuwe inkomstenbron kunnen zijn voor Twitter, zeker nu de inkomsten uit advertenties dalen.

5. Facebook Messenger krijgt extra functies voor groepgesprekken

Facebook rolt twee nieuwe functies uit voor Messenger die met name op groepsgesprekken zijn gericht. Zo kan je voortaan op berichten in gesprekken reageren met één van de zeven reactiesymbolen die het sociale netwerk ook voor berichten in de nieuwsfeed aanbiedt. De tweede functie laat toe om gebruikers in een chatbericht te taggen door het @-symbool te typen gevolgd door hun naam. De getagde gebruiker krijgt dan een speciale melding om hem te verwittigen. De nieuwe functies worden geleidelijk uitgerold in de komende dagen.


Weer helemaal mee? Lees zeker ook deze 3 topverhalen:

In onze rubriek ‘Pulse’ vatten we elke ochtend de voorbije nacht voor je samen in vijf opvallende nieuwsfeiten, kort en krachtig. Zo ben jij in een paar minuten weer helemaal mee met de gebeurtenissen in technologieland. Ontvang je deze Pulse graag in je mailbox, dan kan je voortaan ook inschrijven op de nieuwsbrief via het formulier hierboven.

1. Samsung toont slim zakhorloge

Samsung heeft op horlogebeurs Baselworld enkele concepten getoond van designer Yvan Arpa, die allemaal zijn gebaseerd op de Gear S3. De meest opvallende creatie is een slim zakhorloge op basis van de Gear S3, inclusief kompas in het deksel en een extra mechanisch horloge aan de achterkant. Het ontwerp is verre van een afgewerkt consumentenproduct en Samsung heeft ook geen plannen bekend gemaakt om het concept te commercialiseren, maar het idee spreekt wel tot de verbeelding.

2. 10.000 spellen gefinancierd via Kickstarter

Sinds 2009 zagen al 10.000 nieuwe spellen het levenslicht via financiering op Kickstarter. Dat maakte de crowdfundingsite zelf bekend. In totaal werd via het platform al 613 miljoen dollar opgehaald voor games, afkomstig van 2,46 miljoen backers. Het meest populaire Kickstarter-spel is bordspel Kingdom Death: Monster 1.5 (12,3 miljoen dollar), gevolgd door kaartspel Exploding Kittens (8,7 miljoen dollar). Het meest gefinancierde videospel is Shenmue 3 (6,3 miljoen dollar), dat momenteel nog in ontwikkeling is. Vooral in de begindagen van crowdfunding was er een wildgroei aan spellen die financiering zochten via het platform. Die waren niet altijd even succesvol. De titels stelden vaak teleur of werden simpelweg geannuleerd. Vandaag zijn het vooral nog gevestigde waarden die op Kickstarter succes weten te boeken met hun spelprojecten.

3. Instagram introduceert tweestapsverificatie voor alle gebruikers

Instagram heeft eindelijk tweestapsverificatie beschikbaar gemaakt voor al zijn gebruikers, nadat het die plannen in februari 2016 al aankondigde. Je kan de functie activeren in de instellingen van de app en er is geen enkele reden om dat niet te doen. Tweestapsverificaties biedt extra bescherming voor je account door naast je wachtwoord ook een tijdelijke sms-code te vereisen om in te loggen. Gelijktijdig heeft Instagram ook aangekondigd dat het gevoelige foto’s en video’s voortaan geblurd zal weergeven, tot je als gebruiker er zelf voor kiest om ze te bekijken. Het gaat om beelden die niet in strijd zijn met de gebruiksvoorwaarden van Instagram, maar wel door andere gebruikers werden gerapporteerd.

Instagram gevoelige inhoud en tweestapsverificatie

4. Twitter overweegt betalende dienst voor power users

Twitter overweegt om een betalende versie van zijn microblogdienst aan te bieden voor power users zoals bedrijven en nieuwsorganisaties. Het voert momenteel een survey uit om te achterhalen hoe zo’n dienst er zou moeten uitzien en wat gebruikers bereid zijn om te betalen. De betalende functies zouden worden aangeboden via Twitters tot nu toe erg verwaarloosde Tweetdeck-app, waarvan de basisversie wel gratis zou blijven. De premium versie zou onder meer betere analytics bieden en informatie geven over de thema’s waar je volgers over tweeten. Een premium aanbod zou een belangrijke nieuwe inkomstenbron kunnen zijn voor Twitter, zeker nu de inkomsten uit advertenties dalen.

5. Facebook Messenger krijgt extra functies voor groepgesprekken

Facebook rolt twee nieuwe functies uit voor Messenger die met name op groepsgesprekken zijn gericht. Zo kan je voortaan op berichten in gesprekken reageren met één van de zeven reactiesymbolen die het sociale netwerk ook voor berichten in de nieuwsfeed aanbiedt. De tweede functie laat toe om gebruikers in een chatbericht te taggen door het @-symbool te typen gevolgd door hun naam. De getagde gebruiker krijgt dan een speciale melding om hem te verwittigen. De nieuwe functies worden geleidelijk uitgerold in de komende dagen.


Weer helemaal mee? Lees zeker ook deze 3 topverhalen:

instagramkickstarterpulsesamsung

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!