BMW plant vernieuwde i3 met groter rijbereik
BMW zou werken aan een nieuwe versie van zijn elektrische stadswagen i3, met een vernieuwd design en groter rijbereik. Dat schrijft het Duitse Welt op basis van anonieme bronnen binnen het bedrijf.
Naar verluidt zal zowel de voorkant als de achterkant van de wagen onder handen worden genomen. Het is nog niet duidelijk in welke mate het uiterlijk van de BMW i3 zal wijzigen, maar het huidige design kon zowel op felle voor- als tegenstanders rekenen.
Belangrijker is dat ook de batterij van de i3 een upgrade krijgt. Hoe groot die nieuwe batterij wordt, is nog niet bekend, maar het moet het rijbereik van de wagen alvast een stuk boven de huidige 300 kilometer (met extende range) leggen. De toename zou minder dan 50 procent bedragen, maar dat betekent nog altijd een potentieel significante verhoging tussen 100 en 150 kilometer.
Een minder polariserend design en verbeterd rijbereik zullen wellicht meer potentiële kopers kunnen overtuigen om voor een BMW i3 te kiezen. Ondanks een dure investering in elektrisch rijden, wist de autofabrikant vorig jaar slechts 25.000 exemplaren van de i3 te slijten.
Toch blijft de vraag of deze verbeteringen voldoende zullen zijn, nu ook de concurrentie op de EV-markt steeds scherper wordt. Opel biedt met de Ampera-E, die binnenkort al verschijnt, een gelijkaardig model met een theoretisch rijbereik van 400 kilometer. Ook Tesla belooft voor het basismodel van zijn Model 3 minimum 350 kilometer, al zal die wagen pas ten vroegste eind 2017 beschikbaar zijn.
BMW zou werken aan een nieuwe versie van zijn elektrische stadswagen i3, met een vernieuwd design en groter rijbereik. Dat schrijft het Duitse Welt op basis van anonieme bronnen binnen het bedrijf.
Naar verluidt zal zowel de voorkant als de achterkant van de wagen onder handen worden genomen. Het is nog niet duidelijk in welke mate het uiterlijk van de BMW i3 zal wijzigen, maar het huidige design kon zowel op felle voor- als tegenstanders rekenen.
Belangrijker is dat ook de batterij van de i3 een upgrade krijgt. Hoe groot die nieuwe batterij wordt, is nog niet bekend, maar het moet het rijbereik van de wagen alvast een stuk boven de huidige 300 kilometer (met extende range) leggen. De toename zou minder dan 50 procent bedragen, maar dat betekent nog altijd een potentieel significante verhoging tussen 100 en 150 kilometer.
Een minder polariserend design en verbeterd rijbereik zullen wellicht meer potentiële kopers kunnen overtuigen om voor een BMW i3 te kiezen. Ondanks een dure investering in elektrisch rijden, wist de autofabrikant vorig jaar slechts 25.000 exemplaren van de i3 te slijten.
Toch blijft de vraag of deze verbeteringen voldoende zullen zijn, nu ook de concurrentie op de EV-markt steeds scherper wordt. Opel biedt met de Ampera-E, die binnenkort al verschijnt, een gelijkaardig model met een theoretisch rijbereik van 400 kilometer. Ook Tesla belooft voor het basismodel van zijn Model 3 minimum 350 kilometer, al zal die wagen pas ten vroegste eind 2017 beschikbaar zijn.