Test

Dit is een popup

Tesla-concurrent Faraday Future zal deadline missen

Door problemen met de bouw van de fabriek zal de autobouwer zijn deadline voor 2017 mislopen. Schulden liggen aan de oorzaak.

Elektrische (slimme) auto's

[related_article id=”179961″]De toekomst ziet er onzeker uit voor Faraday Future. De elektrische autobouwer wil de concurrentie aangaan met Tesla en Elon Musk, maar loopt vertraging op nog voor de productie van de wagens goed en wel gestart zijn. Wegens geldproblemen bij hoofdgeldschieter LeEco, ook wel gekend van smartphones en andere futuristische gadgets, ligt de bouw van de fabriek stil.

Die fabriek staat in de steigers sinds april van dit jaar, maar de hoofdaannemer weigert voorlopig dienst aangezien Faraday Future aan te veel openstaande schulden moet voldoen. Aannemer Aecom zegt wel dat er gepland wordt om begin 2017 opnieuw aan de slag te gaan. De vooropgestelde deadline om de eerste wagen van de band te laten rollen zal dus niet gehaald worden.

‘Eind 2017’ bleek sowieso al een erg nipte deadline: volgens een anonieme ex-medewerker was die planning altijd al onhaalbaar. Daarbij komen dus ook de financiële moeilijkheden van LeEco die roet in het eten kunnen strooien. Recent haalde het Chinese bedrijf nog 600 miljoen dollar op om te kunnen investeren, maar aangezien het bedrijf ook zelf wagens produceert naast Faraday Future, kan die laatste wel eens de eerste zijn om te sneuvelen indien de problemen niet beteugeld kunnen worden.

Elektrische (slimme) auto's

[related_article id=”179961″]De toekomst ziet er onzeker uit voor Faraday Future. De elektrische autobouwer wil de concurrentie aangaan met Tesla en Elon Musk, maar loopt vertraging op nog voor de productie van de wagens goed en wel gestart zijn. Wegens geldproblemen bij hoofdgeldschieter LeEco, ook wel gekend van smartphones en andere futuristische gadgets, ligt de bouw van de fabriek stil.

Die fabriek staat in de steigers sinds april van dit jaar, maar de hoofdaannemer weigert voorlopig dienst aangezien Faraday Future aan te veel openstaande schulden moet voldoen. Aannemer Aecom zegt wel dat er gepland wordt om begin 2017 opnieuw aan de slag te gaan. De vooropgestelde deadline om de eerste wagen van de band te laten rollen zal dus niet gehaald worden.

‘Eind 2017’ bleek sowieso al een erg nipte deadline: volgens een anonieme ex-medewerker was die planning altijd al onhaalbaar. Daarbij komen dus ook de financiële moeilijkheden van LeEco die roet in het eten kunnen strooien. Recent haalde het Chinese bedrijf nog 600 miljoen dollar op om te kunnen investeren, maar aangezien het bedrijf ook zelf wagens produceert naast Faraday Future, kan die laatste wel eens de eerste zijn om te sneuvelen indien de problemen niet beteugeld kunnen worden.

Connected Carelon muskfaraday futureleecotesla

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!