Apple start herstelprogramma voor multi-touchproblemen
Apple is niet het bedrijf dat grootmoedig zijn fouten toegeeft. Het heeft dan wel toegegeven dat er een wijdverspreid probleem is met iPhone 6 Plus-toestellen, maar het gaat met zijn oplossing zo sluw te werk dat het vertrouwen zoek is. Het gaat om een probleem waarbij gebruikers een grijze bovenbalk te zien krijgen, of waarbij multi-touch niet goed meer functioneert.
[related_article id=”188243″]De iPhone-fabrikant negeerde het probleem een jaar lang, waardoor de garantie voor vele klanten in de VS reeds vervallen is. In Europa geldt de standaardgarantie twee jaar, maar ook die weet Apple te omzeilen door te stellen dat de problemen zich alleen voordoen bij toestellen die herhaaldelijk in aanraking kwamen met harde oppervlakken. Er zijn uiteraard vele gebruikers die beweren dat ze hun toestel toch nooit lieten vallen.Nog niet genoeg
Op deze manier omzeilt Apple garantieclaims, en moeten klanten 149 dollar betalen voor de reparatie. In vele gevallen ligt die prijs lager dan wanneer Apple de problemen niet zou erkennen, maar het blijft allesbehalve grootmoedig van de fruitteler. Het reparatieprogramma geldt voor iedereen binnen de eerste vijf jaar na aankoop.
iFixit, de website die toestellen uit elkaar haalt en ze scores geeft op hoe makkelijk dat gaat, heeft ondertussen al gereageerd op de zaak: volgens hen gaat Apple nog niet ver genoeg. Aangezien het probleem zich ook voordoet bij gebruikers die hun toestel niet lieten vallen, zou Apple een diepliggender probleem negeren. Bovendien weet iFixit uit goede bron dat Apple de toestellen helemaal niet herstelt, maar vervangt door refurbished exemplaren. Het bedrijf weet dus zelf niet goed hoe de problemen op te lossen.
Apple is niet het bedrijf dat grootmoedig zijn fouten toegeeft. Het heeft dan wel toegegeven dat er een wijdverspreid probleem is met iPhone 6 Plus-toestellen, maar het gaat met zijn oplossing zo sluw te werk dat het vertrouwen zoek is. Het gaat om een probleem waarbij gebruikers een grijze bovenbalk te zien krijgen, of waarbij multi-touch niet goed meer functioneert.
[related_article id=”188243″]De iPhone-fabrikant negeerde het probleem een jaar lang, waardoor de garantie voor vele klanten in de VS reeds vervallen is. In Europa geldt de standaardgarantie twee jaar, maar ook die weet Apple te omzeilen door te stellen dat de problemen zich alleen voordoen bij toestellen die herhaaldelijk in aanraking kwamen met harde oppervlakken. Er zijn uiteraard vele gebruikers die beweren dat ze hun toestel toch nooit lieten vallen.Nog niet genoeg
Op deze manier omzeilt Apple garantieclaims, en moeten klanten 149 dollar betalen voor de reparatie. In vele gevallen ligt die prijs lager dan wanneer Apple de problemen niet zou erkennen, maar het blijft allesbehalve grootmoedig van de fruitteler. Het reparatieprogramma geldt voor iedereen binnen de eerste vijf jaar na aankoop.
iFixit, de website die toestellen uit elkaar haalt en ze scores geeft op hoe makkelijk dat gaat, heeft ondertussen al gereageerd op de zaak: volgens hen gaat Apple nog niet ver genoeg. Aangezien het probleem zich ook voordoet bij gebruikers die hun toestel niet lieten vallen, zou Apple een diepliggender probleem negeren. Bovendien weet iFixit uit goede bron dat Apple de toestellen helemaal niet herstelt, maar vervangt door refurbished exemplaren. Het bedrijf weet dus zelf niet goed hoe de problemen op te lossen.