Nooit meer een productcatalogus afdrukken met CadAltro
Als salesverantwoordelijke alle producten van je bedrijf meenemen naar een potentiële klant is gekkenwerk. Om die reden zijn productcatalogi in zwang gekomen, en het laatste decennium ook steeds meer digitale oplossingen met 3D-modellen. CadAltro zet die evolutie verder met een volgende stap: een app waarmee vertegenwoordigers hun klanten elke product in detail kunnen laten bekijken, van gelijk welk perspectief, en ook meteen naar hun situatie configureren.
Uitkleden
“Eens geprint is een catalogus al meteen verouderd,” stelt Davy Bockx, general manager van CadAltro. “Onze app kan meteen geüpdatet worden wanneer je een aanpassing doorvoert aan het aanbod.” Bockx demonstreerde tijdens de Belgian Tech Show de capaciteiten van CadAltro met behulp van een iPad. “3D-fotorendering is de oplossing die de meeste appfirma’s aanbieden om 3D aan de klanten te laten zien, maar dat is niet gekoppeld aan het systeem van CAD/CAM zelf,” aldus Bockx. De CadAltro-app maakt dat wel mogelijk, waardoor je klanten niet alleen het 3D-model van alle kanten kan laten bewonderen, maar het ook kan gaan uitkleden. Zo zijn er specifieke onderdelen te selecteren, of zelfs nieuwe configuraties te maken al naargelang de vragen van de klant.
Bockx haalt zelf het voorbeeld van een leeg datacenter-rack aan. Een 3D-model daarvan zou door een salesverantwoordelijke ter plekke gevuld kunnen worden met servers en andere elementen op aangeven van de klant, zodat die ook meteen zicht heeft op het eindresultaat.
Snel reageren
CadAltro heeft ook een offline versie van de app klaar, mocht er geen netwerkvoorzieningen beschikbaar zijn op locatie. Integratie met salesplatformen of SAP is mogelijk. Een productfiche kan vlot gedeeld worden met een geïnteresseerde klant via verschillende communicatiekanalen. Technische opmerkingen van de klant waar je als salesverantwoordelijke niet meteen een antwoord op hebt, kunnen als notitie aan een bepaald product toegevoegd worden, en belanden met die actie ook onmiddelijk bij de relevante persoon.
Als klap op de vuurpijl heeft de ontwikkelaar er voor gezorgd dat de data verzameld door de app eenvoudig op te vragen is, waardoor men gemakkelijk de verkoopsgeschiedenis voor een bepaalde vertegenwoordiger kan opvolgen, en werkt het bedrijf ook aan een AR-optie om producten in de toekomst te kunnen presenteren.
Een uitgebreide uiteenzetting van de mogelijkheden van de app krijg je via de onderstaande video.
Als salesverantwoordelijke alle producten van je bedrijf meenemen naar een potentiële klant is gekkenwerk. Om die reden zijn productcatalogi in zwang gekomen, en het laatste decennium ook steeds meer digitale oplossingen met 3D-modellen. CadAltro zet die evolutie verder met een volgende stap: een app waarmee vertegenwoordigers hun klanten elke product in detail kunnen laten bekijken, van gelijk welk perspectief, en ook meteen naar hun situatie configureren.
Uitkleden
“Eens geprint is een catalogus al meteen verouderd,” stelt Davy Bockx, general manager van CadAltro. “Onze app kan meteen geüpdatet worden wanneer je een aanpassing doorvoert aan het aanbod.” Bockx demonstreerde tijdens de Belgian Tech Show de capaciteiten van CadAltro met behulp van een iPad. “3D-fotorendering is de oplossing die de meeste appfirma’s aanbieden om 3D aan de klanten te laten zien, maar dat is niet gekoppeld aan het systeem van CAD/CAM zelf,” aldus Bockx. De CadAltro-app maakt dat wel mogelijk, waardoor je klanten niet alleen het 3D-model van alle kanten kan laten bewonderen, maar het ook kan gaan uitkleden. Zo zijn er specifieke onderdelen te selecteren, of zelfs nieuwe configuraties te maken al naargelang de vragen van de klant.
Bockx haalt zelf het voorbeeld van een leeg datacenter-rack aan. Een 3D-model daarvan zou door een salesverantwoordelijke ter plekke gevuld kunnen worden met servers en andere elementen op aangeven van de klant, zodat die ook meteen zicht heeft op het eindresultaat.
Snel reageren
CadAltro heeft ook een offline versie van de app klaar, mocht er geen netwerkvoorzieningen beschikbaar zijn op locatie. Integratie met salesplatformen of SAP is mogelijk. Een productfiche kan vlot gedeeld worden met een geïnteresseerde klant via verschillende communicatiekanalen. Technische opmerkingen van de klant waar je als salesverantwoordelijke niet meteen een antwoord op hebt, kunnen als notitie aan een bepaald product toegevoegd worden, en belanden met die actie ook onmiddelijk bij de relevante persoon.
Als klap op de vuurpijl heeft de ontwikkelaar er voor gezorgd dat de data verzameld door de app eenvoudig op te vragen is, waardoor men gemakkelijk de verkoopsgeschiedenis voor een bepaalde vertegenwoordiger kan opvolgen, en werkt het bedrijf ook aan een AR-optie om producten in de toekomst te kunnen presenteren.
Een uitgebreide uiteenzetting van de mogelijkheden van de app krijg je via de onderstaande video.