Facebook richt pijlen opnieuw op Snapchat-achtige app
In een poging om populair en relevant te blijven, tracht Facebook steeds populaire diensten en apps over te nemen. Af en toe faalt het daar ook in, zoals toen het Snapchat wou overnemen. Het bod van drie miljard dollar was toen onvoldoende, en opnieuw vist Facebook achter het net na zijn overnamepoging van Aziatisch Snapchat-alternatief Snow.
[related_article id=”186742″]Snow, tot nader order eigendom van Naver, het bedrijf achter een andere populaire chatapp ‘Line’, werd tot op vandaag 80 miljoen keer gedownload. De app is nog maar een jaar oud, maar enorm succesvol is Azië, een markt die Snapchat links laat liggen. Terwijl beide apps erg op elkaar gelijken, staat Snow echter verder wat betreft filters en de zogenaamde ‘masks’.Weinig succes
Naast Facebook is ook onder meer Alibaba – bekend van de grote onlinewinkel – geïnteresseerd in de app. Naver houdt voorlopig alle overnamepogingen af, een strategie die ook Snapchat indertijd geen windeieren legde (die laatste is vandaag 25 miljard dollar waard).
Nochtans heeft Naver moeite met het verbreden van zijn doelpubliek. Diens apps Line en Snow zijn erg populair in landen als Japan, Thailand en Taiwan, maar weet in de rest van de wereld niet door te breken. Bovendien is Facebook al goed op weg om Snapchat-achtige functies zelf te ontwikkelen en te integreren in zijn apps. Zo onthulde het sociale platform recent nog een update in Messenger die berichten ook slechts tijdelijk zichtbaar maken.
In een poging om populair en relevant te blijven, tracht Facebook steeds populaire diensten en apps over te nemen. Af en toe faalt het daar ook in, zoals toen het Snapchat wou overnemen. Het bod van drie miljard dollar was toen onvoldoende, en opnieuw vist Facebook achter het net na zijn overnamepoging van Aziatisch Snapchat-alternatief Snow.
[related_article id=”186742″]Snow, tot nader order eigendom van Naver, het bedrijf achter een andere populaire chatapp ‘Line’, werd tot op vandaag 80 miljoen keer gedownload. De app is nog maar een jaar oud, maar enorm succesvol is Azië, een markt die Snapchat links laat liggen. Terwijl beide apps erg op elkaar gelijken, staat Snow echter verder wat betreft filters en de zogenaamde ‘masks’.Weinig succes
Naast Facebook is ook onder meer Alibaba – bekend van de grote onlinewinkel – geïnteresseerd in de app. Naver houdt voorlopig alle overnamepogingen af, een strategie die ook Snapchat indertijd geen windeieren legde (die laatste is vandaag 25 miljard dollar waard).
Nochtans heeft Naver moeite met het verbreden van zijn doelpubliek. Diens apps Line en Snow zijn erg populair in landen als Japan, Thailand en Taiwan, maar weet in de rest van de wereld niet door te breken. Bovendien is Facebook al goed op weg om Snapchat-achtige functies zelf te ontwikkelen en te integreren in zijn apps. Zo onthulde het sociale platform recent nog een update in Messenger die berichten ook slechts tijdelijk zichtbaar maken.