Twitter trekt de stekker uit Vine
Dat Twitter een aanzienlijke besparingsoperatie met bijhorende ontslagronde zou doorvoeren, was al bekend. Het is nu ook duidelijker geworden waar die afvloeiingen onder andere zullen gebeuren. Videodienst Vine, bekend om zijn filmpjes die beperkt zijn tot zes seconden, gaat voor de bijl.
Het sociale medium laat weten dat het de Vine-app “in de komende maanden” definitief afvoert. De website zal wel beschikbaar blijven en het bedrijf stelt dat het niet aan gepubliceerde Vines komt. “Je zal de toegang behouden tot je Vines en deze kunnen blijven downloaden. We houden de website online omdat we het belangrijk vinden dat je nog altijd de geweldige Vines kan bekijken die zijn gemaakt,” aldus Twitter.
Doodgebloed
[related_article id=”185971″]In 2012 haalde Twitter het videoplatform binnen om zijn eigen microblogservice te versterken. Het leek toen nog een goede match – Twitter had zijn gelimiteerde tekstjes van 140 karakters, Vine zijn beperkte videoclips – maar de aankoop had niet het gehoopte aanzuigeffect van nieuwe gebruikers, en was al een tijdje aan het doodbloeden door concurrenten als Instagram en Snapchat.
Twitter zit al jaren op hetzelfde aantal gebruikers, ongeveer 300 miljoen, en slaagt er maar niet in om die te laten groeien tot de proporties van een Facebook of Whatsapp. Het bedrijf wil zich nu sterker concentreren op het brengen van live nieuws, en een creatief platform als Vine past niet echt in die strategie.
Dat Twitter een aanzienlijke besparingsoperatie met bijhorende ontslagronde zou doorvoeren, was al bekend. Het is nu ook duidelijker geworden waar die afvloeiingen onder andere zullen gebeuren. Videodienst Vine, bekend om zijn filmpjes die beperkt zijn tot zes seconden, gaat voor de bijl.
Het sociale medium laat weten dat het de Vine-app “in de komende maanden” definitief afvoert. De website zal wel beschikbaar blijven en het bedrijf stelt dat het niet aan gepubliceerde Vines komt. “Je zal de toegang behouden tot je Vines en deze kunnen blijven downloaden. We houden de website online omdat we het belangrijk vinden dat je nog altijd de geweldige Vines kan bekijken die zijn gemaakt,” aldus Twitter.
Doodgebloed
[related_article id=”185971″]In 2012 haalde Twitter het videoplatform binnen om zijn eigen microblogservice te versterken. Het leek toen nog een goede match – Twitter had zijn gelimiteerde tekstjes van 140 karakters, Vine zijn beperkte videoclips – maar de aankoop had niet het gehoopte aanzuigeffect van nieuwe gebruikers, en was al een tijdje aan het doodbloeden door concurrenten als Instagram en Snapchat.
Twitter zit al jaren op hetzelfde aantal gebruikers, ongeveer 300 miljoen, en slaagt er maar niet in om die te laten groeien tot de proporties van een Facebook of Whatsapp. Het bedrijf wil zich nu sterker concentreren op het brengen van live nieuws, en een creatief platform als Vine past niet echt in die strategie.