Test

Dit is een popup

Microsoft Surface breekt door op tanende tabletmarkt

Terwijl tablets aan populariteit moeten inboeten, blijven de toestellen van Microsoft groeien.

windows-10-store-surface-pro-3 (Small)

[related_article id=”186874″]Toen de Microsoft Surface werd onthuld, mocht de hybride tablet rekenen op heel wat hoongelach. De ‘iPad-kopie’ lijkt echter aan het langste eind te zullen trekken. Vier jaar later blijkt de Surface-reeks namelijk het enige toestel te zijn dat blijft groeien op een teloorgaande markt. Zelfs de iPads van Apple ontlopen niet de trend die Microsoft moeiteloos weet te omzeilen.

Het voorbije kwartaal verkocht Microsoft voor 926 miljoen dollar aan Surface-toestellen. Hybride tablets, maar ook Surface Books. In dezelfde periode vorig jaar verkocht Microsoft 672 miljoen dollar aan toestellen; de opbrengst is met een derde gestegen. De Surface-tablets bewijzen zo dat ze na vier jaar nog steeds aan populariteit winnen.

Microsoft laat weten dat de groei voornamelijk te danken is aan bedrijven die in grote getallen Surface 4-toestellen kopen voor hun werknemers. Voorlopig blijft de kroon van de iPads nog buiten bereik (afgelopen kwartaal werd nog steeds voor net geen 5 miljard dollar aan toestellen verkocht), maar het is niet langer ondenkbaar dat Microsoft de grote concurrent op tabletvlak gaat voorbijsteken.

windows-10-store-surface-pro-3 (Small)

[related_article id=”186874″]Toen de Microsoft Surface werd onthuld, mocht de hybride tablet rekenen op heel wat hoongelach. De ‘iPad-kopie’ lijkt echter aan het langste eind te zullen trekken. Vier jaar later blijkt de Surface-reeks namelijk het enige toestel te zijn dat blijft groeien op een teloorgaande markt. Zelfs de iPads van Apple ontlopen niet de trend die Microsoft moeiteloos weet te omzeilen.

Het voorbije kwartaal verkocht Microsoft voor 926 miljoen dollar aan Surface-toestellen. Hybride tablets, maar ook Surface Books. In dezelfde periode vorig jaar verkocht Microsoft 672 miljoen dollar aan toestellen; de opbrengst is met een derde gestegen. De Surface-tablets bewijzen zo dat ze na vier jaar nog steeds aan populariteit winnen.

Microsoft laat weten dat de groei voornamelijk te danken is aan bedrijven die in grote getallen Surface 4-toestellen kopen voor hun werknemers. Voorlopig blijft de kroon van de iPads nog buiten bereik (afgelopen kwartaal werd nog steeds voor net geen 5 miljard dollar aan toestellen verkocht), maar het is niet langer ondenkbaar dat Microsoft de grote concurrent op tabletvlak gaat voorbijsteken.

applebusinesshybrideipadmicrosoftmobielsurfacetablet

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!